Készenlétbe helyezte a brit kormány a hadsereg üzemanyag-szállító tartálykocsik vezetésére kiképzett tagjait az üzemanyag-kiskereskedelemben támadt súlyos ellátási problémák enyhítésére. Kwasi Kwarteng, az üzleti ügyek minisztere hétfő éjjel bejelentette: a fegyveres erők tartályautó-vezetői korlátozott számban készen állnak arra, hogy szükség esetén bekapcsolódjanak a polgári üzemanyag-fuvarozásba.
Az ellátási hálózat stabilizálása, illetve a civil üzemanyag-szállítási feladatok ellátására a kijelölt katonai sofőröket kiképzik, ugyanakkor Grant Shapps közlekedési miniszter azt is bejelentette: a veszélyes áruk közúti fuvarozására jogosító, de a következő hetekben lejáró vezetői engedélyek érvényességét kormány automatikusan 2022. január 31-ig meghosszabbítja.
Amint azt a Népszava is megírta, a kialakult ellátási fennakadások előzményeként a múlt héten országszerte pánikszerű üzemanyag-felvásárlási roham kezdődött Nagy-Britanniában, miután több nagy forgalmazó bejelentette, hogy kénytelen töltőállomásokat bezárni a krónikus sofőrhiány okozta logisztikai fennakadások miatt. Hétfőn sok országrészben már alig lehetett üzemanyaghoz jutni, és mindenhol hosszú autósorok kígyóztak a benzinkutak előtt. Londonban a sajtó által idézett iparági források szerint a benzinkutak 90 százaléka kifogyott az üzemanyagból, miután a kereslet a megszokott szint hatszorosára ugrott.
A brit kormány ezért bejelentette, egy időre enyhíti a külföldi kamionsofőrök vízumszabályait. Az intézkedés alapján ötezer külföldi kamionsofőr kaphat soron kívül átmeneti nagy-britanniai munkavállalási engedélyt mindenekelőtt üzemanyag- és élelmiszerszállító teherautók vezetésére.
A szakmai érdekképviseleti szervezetek ugyanakkor teljesen elégtelennek minősítették a kormányzati intézkedést, közölve: számításaik szerint a brit áruszállítási szektorból legalább százezer kamionsofőr hiányzik, elsősorban azért, mert a brit EU-tagság tavalyi megszűnése (Brexit) óta rengeteg uniós munkavállaló távozott Nagy-Britanniából.