sztrájk;bérkompenzáció;Mozdonyvezetők Szakszervezete;

Az oktatás után a vonatközlekedés is megbénulhat, sztrájkot hirdettek a mozdonyvezetők

2022. március 10-én 0 órától határozatlan időre, ha nem jön létre a megállapodás.

„A Mozdonyvezetők Szakszervezete Küldöttközgyűlése mai ülésén - az eredménytelenül lezárult kollektív munkaügyi vita után - úgy döntött, hogy 2022. március 10-én 0 órától határozatlan ideig sztrájkot hirdet a vasúti személy-és áruszállítást érintően, ha addig nem jön létre a megállapodás a 2021. évi reálkereset veszteség kompenzálására – olvasható az érdekképviselet szerdai tájékoztatásában.

Mint írják, a szakszervezet tagsága nem fogadja el, hogy a tavalyi nulla százalékos béremelés és a magas infláció miatti reálkereset-veszteséget ne kompenzálják. Éppen ezért felszólítják a MÁV-Startot, hogy kezdjék meg az egyeztetéseket az elégséges szolgáltatásokról, valamint az érdekképviselet követeléseiről. „Nem fogadjuk el, hogy a nulla százalékos béremelés és a magas infláció miatt közel egy

havi keresetünket elveszítettük, ennyivel ér kevesebbet a pénzünk! Nem fogadjuk el, hogy az elszenvedett reálkereset veszteségünk ne kerüljön ellentételezésre! Követeljük együtt a 2021-ben elszenvedett reálkereset veszteség kompenzálását!” - hangzik sztrájkfelhívás.

Az állami vasúttársaságot mindenesetre nem érhette meglepetésként a mozdonyvezetők elégedetlensége. A Népszava januárban számolt be arról, hogy a dolgozók kétharmada támogatna egy ilyen jellegű tiltakozóakciót. 

A MÁV szerda esti közleményében alaptalannak és jogszerűtlennek nevezte a sztrájkot. A cég megjegyezte, a mozdonyvezetők átlagkeresete tavaly meghaladta a 700 ezer forintot, ami a vállalatcsoporton belül és nemzetgazdasági szinten is kiemelkedőnek számít.

Nem ez lenne az első munkabeszüntetés, mellyel a kormánynak rövid időn belül szembe kell néznie. Mint lapunk is több alkalommal beszámolt róla, hétfőn a tanárok tartottak sztrájkot.