;

Forma-1;Bahreini Nagydíj;

- Körvonalazódó erőviszonyok

A Red Bull és a Ferrari erősnek tűnik, a Mercedes egyelőre meglepően visszafogott, de a riválisok szerint csak mentális hadviselést folytat.

A címvédő holland Max Verstappen volt a leggyorsabb a csütörtöktől szombatig tartó háromnapos bahreini Forma-1-es teszten. A Red Bull az utolsó napon vetette be új fejlesztéseit, amely meghozta a várt áttörést, s sikerült megoldást találni az úgynevezett „delfinezésre” is. Az új koncepció szerint épült autóknál a talajhatás okozza a problémát, egy bizonyos sebesség elérésekor a padlólemez alatti rendkívüli szívóhatás miatt azok orra hullámszerűen fel-le kezd pattogni.

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke elmondta, egyelőre elégedettek az RB18-as versenyautóval, a riválisok közül pedig a Ferrari tűnik számára meggyőzőnek. A konstruktőröknél címvédő Mercedes extrémen átalakult autókkal érkezett meg Bahreinbe, mindenki csodájára járt, hogy szinte teljesen eltűntek oldaldobozaik. A karcsúsítás olyan mértékű, hogy a csapatnak nem volt hová tennie a visszapillantót, így az egy külön tartóelemre került. A Corriere della Sera című olasz lap arról írt, hogy akár egy másodperccel gyorsabb lehet a Mercedes autója az újításoknak köszönhetően, azonban a köridők nem erről árulkodtak.

„Momentán nem mi vagyunk a leggyorsabbak, hanem a Ferrari tűnik annak, és talán a Red Bull, aztán mi”

 – osztotta meg véleményét a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton. 

Új csapattársa, George Russell is hasonlóan látja a helyzetet, szerinte egy lépéssel le vannak a riválisoktól, ráadásul a Mercedes továbbra is küzd a delfinezéssel.

Verstappen viszont úgy látja, a Mercedes és pilótái csak mentális hadviselést folytatnak. „Ha jól alakulnak a dolgaik, hirtelen azt fogjuk hallani tőlük, hogy egy hét alatt csodát tettek, megjavítottak mindent, emberfeletti munkát végeztek a munkásaik a gyárban” – magyarázta.

A Haas az F1 egyik szállító repülőgépének meghibásodása miatt csak késve érkezett meg a bahreini teszt helyszínére, emiatt csütörtökön délelőtt nem is tudta megkezdeni a munkát. Az amerikai istálló külön engedéllyel később megkapta pluszban az elveszített négy órát, Mick Schumacher pedig a szombati ráadás órában megautózta a második legjobb időt. „Jó autónk van, dolgozhatunk vele, szóval mindenki elégedett és büszke, hogy ezt sikerült megvalósítani” – értékelt a német pilóta, aki második szezonját kezdheti meg a Forma-1-ben.

A McLaren az első barcelonai teszt alkalmával nagyon meggyőzőnek tűnt, Bahreinben viszont az ág is húzta a brit csapatot. Előbb Daniel Ricciardóról derült ki, hogy koronavírusos, aztán pedig Lando Norris sem tudott annyit tesztelni, mint szeretett volna, ugyanis problémákkal találkoztak az első fékek hűtésével kapcsolatban.

„Sajnos hátrányba kerültünk – szögezte le Andreas Seidl csapatfőnök. – Nem lehetünk boldogok, mert csomó előre betervezett programot nem tudtunk teljesíteni a korlátozott lehetőségeink miatt. Versenyt futunk az idővel, hogy időben fel tudjuk rakni az autóra az új fejlesztéseinket” – tette hozzá.

A Williams is fékproblémával küzd, Nicholas Latifi autója lángra is kapott, ezzel szinte egy teljes napot elveszített. Jost Capito csapatfőnök megerősítette, beazonosították a tűz okát, ám jelezte, nem fogják felfedni azt. „Túl nagy butaság ahhoz, hogy beszéljünk róla” – mondta.

Az Alfa Romeónál sem rózsás a helyzet, Valtteri Bottas aggodalmát fejezte ki, hogy egyáltalán be tudják-e fejezni majd a vasárnapi futamot. „Rengeteg különböző fajta problémánk volt ezen a teszten is. Eddig képesek voltunk kijavítani azokat, és remélem, hogy újabb hibák már nem jelentkeznek.”

Fenyő Miklós ma hetvenöt éves, noha negyedszázada a tévében többször fájdalommal tudatták, hogy meghalt.