MTVA;EBESZ;függetlenség;propaganda;Papp Dániel;Dobos Menyhért;

2022-03-23 18:41:00

A plafon szakad le: az MTVA szerint előre megírt ítélettel akarja politikai színtérre rángatni a „független” közmédiát az EBESZ

A hírhamisító Papp Dániel és Dobos Menyhért a mai napon még fogadták is az EBESZ kellemetlenkedő képviselőit.

„MTVA: előre megírt ítélettel próbálja politikai színtérre rángatni a független közmédiát az EBESZ” - egészen konkrétan ezzel a címmel jelent meg az MTI-ben a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) Sajtó és Marketing Irodájának közleménye szerdán késő délután. Ebben azt írták, hogy az Európai Biztonsági és Együttműködési Szervezet (EBESZ) anélkül értékelte a hazai közmédia helyzetét, hogy arról a közmédia vezetőit megkérdezte volna. Emiatt Papp Dániel MTVA-vezérigazgató - akit a Fővárosi Ítélőtábla Kúria által is jóváhagyott 2015. évi jogerős ítélete szerint jogszerűen lehet hírhamisítónak nevezni - valamint Dobos Menyhért, a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. (DMSZ) vezérigazgatója csalódottságuknak adtak hangot. A dokumentumban tények helyett vélemények, valamint tévedések, pontatlanságok szerepelnek - állították.

A közlemény szerint az EBESZ képviselőit szerdán fogadta Dobos Menyhért és Papp Dániel. A nemzetközi szervezet a választásokkal összefüggésben kezdeményezett egyeztetést a vezetőkkel, amelyre napokkal azután került sor, hogy az EBESZ nyilvánosságra hozta időközi jelentését. A közmédia vezetői csalódottságukat fejezték ki amiatt, hogy a jelentés közmédiát érintő része „tények helyett olyan véleményeknek adott teret, amelyek nélkülözik a valóságalapot és a közmédiát megpróbálják politikai színtérre rángatni”. Továbbá azt állították, hogy a jelentésben tévedések, pontatlanságok szerepelnek, többek között olyan csúsztatások is helyet kaptak, hogy az MTVA a kezelője a közszolgálati médiaszolgáltatónak. A „pontatlanságoktól és féligazságoktól hemzsegő dokumentumban” már azelőtt hamis bizonyítványt állítottak ki a magyar közmédiáról, hogy a nemzetközileg elfogadott demokratikus sztenderdek szerint lehetőséget adtak volna a közmédia álláspontjának bemutatására - közölték.

Ezután a közmédia vezetői vélhetően szemrebbenés és szégyenérzet nélkül azt közölték a találkozón, nem engedik, hogy „bárki politikai nyomást gyakoroljon a szerkesztői szabadságra, függetlenségre - legyen szó akár fizikai erőszakról, akár nemzetközi szervezetek neve mögé bújtatott politikailag befolyásolt vélemények publikálásáról”.

Amint arról a Népszava reggel beszámolt, az EBESZ időközi jelentésében egyebek között azt is kifogásolta, hogy az úgynevezett közszolgálati médiában „rendszerszintű politikai elfogultság” figyelhető meg, és a közmédia műsoraiban lényegében nem jelennek meg ellenzéki politikusok. Egyébként ezt - és az évi 130 milliárd forint adófizetői pénzből működtetett közmédia sokszor emlegetett függetlenségét - talán legjobban az illusztrálja, amit épp a volt köztévés Borsa Miklós nyilatkozott a Válasz Online-nak ma reggel megjelent interjújában: „egyetlen napon kilencszer játsszák le Orbán Viktor teljes beszédét, az ellenzék meg négy év alatt kap öt percet”.