Az easyJet csalódott az új adó magyarországi bevezetése miatt, amely egy olyan időszakban történik, amikor a légiközlekedési ágazat még csak elkezdett kilábalni a járványból - közölte a hvg.hu megkeresésére az EasyJet.
A portál azt követően kereste meg a fapados légitársaságot, hogy a Ryanair az elsők közt volt, aki átterhelte az extraprofitadót az ügyfelekre.
A Ryanair is áthárítja az utasokra az Orbán-kormány extraprofitadójátAz EasyJet esetében sem lesz másképp, ugyanis a cég közlése szerint
az új, utasonként számolt adó miatti költségnövekedés magasabb viteldíjakat fog eredményezni, ezen felül Magyarország nemzetközi összeköttetése is romolhat.
Emellett a jövőbeli járatokról szóló döntéseiknél a mostani adó hatásait is figyelembe fogják venni. A válaszban kitérnek arra is, hogy a magyar kormány által bevezetett adó egy elveszített lehetőség arra, hogy környezetvédelmi célokat is el tudjon érni vele, mivel nem tükrözi az utasok károsanyag-kibocsátását. Ehhez ugyanis mostani két és félszeres különbség helyett 10-15-szörös kellene a rövid és hosszútávú utak adóterhei között.
Pénteki nyilatkozatában Orbán Viktor azt mondta, „néhány kis stiklitől” eltekintve a cégek nem fogják megfizetni az új különadót. Azonban a valóság lassan kezd rácáfolni a miniszterelnökre: a magasabb tranzakciós adó ugyancsak a banki ügyfelek számláját csapolja meg.
A K&H Bank és a lízingcégek többsége is áthárítja az ügyfelekre az extraprofitadót