Az októberig meghosszabbított benzinárstop és az ezzel párhuzamosan részlegesen eltörölt rezsicsökkentés augusztustól azt eredményezi, hogy drágább lesz elektromos autóval közlekedni, mint benzinessel - számolta ki a 24.hu.
A portál Németh Szilárd Kormányinfón elhangzott számai alapján jutott erre az eredményre. A rezsibiztos arról beszélt, hogy egy átlagfogyasztó a villamosenergiára 7750 forintot költ havonta, ami rezsicsökkentés nélkül 50 823 forint lenne. Ami a villamosenergiát illeti, a sávhatárt havi 210 kilowattórában húzták meg mint átlag, és úgy számoltak, hogy ez alapján egy rezsicsökkentett kilowattóra áram 36,9 forint, rezsicsökkentés nélkül pedig 242 forint. Mivel a rezsicsökkentést részlegesen eltörölték, ez az elektromos autók használatát is új perspektívába helyezi, főleg, ha egy család teljesen áttért a villanyautó használatra, és azt elsősorban otthon, a garázsban tölti fel. Ez ugyanis egész biztosan extra áramfogyasztást és így extra költséget jelent.
Egy elektromos autó átlagosan 17-18 kilowattóra fogyasztással tesz meg száz kilométert normál, városi használat esetén, SUV villanyautó esetén ez a szám jóval több, bőven 20 kilowattóra feletti. A sprinmonitor.de gépjárműfogyasztást monitorozó német portál szerint az átlagfogyasztás 17,17 kilowattóra 100 kilométeren, ami azt jelenti, hogy augusztustól kezdődően Magyarországon piaci áron 4155 forintból tudja megtenni ezt a távot, holott rezsicsökkentéssel ez mindössze 633 forint volt. Ezzel szemben egy átlagos benzines autó 8 literes fogyasztással számolva ugyanezt az utat 3840 forintból teszi meg a 480 forintos, hatósági áras benzin mellett, vagyis ha a benzines autó nem túl nagy fogyasztású, akkor augusztustól előreláthatólag októberig akár olcsóbb is lehet vele közlekedni, mint az egyébként környezetkímélőbb elektromos járművekkel. A benzinárstop nélkül persze a benzines autók tulajdonosai is sokkoló költségnövekedésre számíthatnak, a jelenlegi piaci árak szerint ugyanis 767 forintos 95-ös üzemanyag.