üzemanyag;benzinár;fuvarozók;Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete;

- Nem értik a fuvarozók, miért tankolhatnak hatósági áron a taxisok

Nem akarják elvitatni tőlük ezt a lehetőséget, csak kíváncsiak az okokra. 

Hétfőn levélben fordult Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszterhez a fuvarozókat képviselő két legmeghatározóbb magyar szervezet, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE). Arra kérik a kormányt, hogy indokolják meg, ők miért nem részesülhetnek a taxisokéhoz hasonló üzemanyagár-kedvezményben, hiszen az ő mindennapi munkájukhoz is a gázolaj az egyetlen és elengedhetetlen energiaforrás - derül ki a két szervezet lapunkhoz is eljuttatott tájékoztatásából.

A levélben arra hívják fel a tárcavezető figyelmét, hogy a közúti fuvarozásban is meghatározó vállalkozói költségelem az aktuális üzemanyagár. „A piaci áron tankoló fuvarozók mindennapos küzdelmet folytatnak azért, hogy a drasztikusan megemelkedő működtetési költségeiket a fuvardíjaikban érvényesíteni tudják a megbízói oldal felé, hozzátéve, hogy a gázolajár ugrásszerű emelkedése értelemszerűen beépül a szállított termék árába is, így gyártói és fogyasztói, lakossági oldalon is negatív hatásként jelenik meg.

Jelezték, 

nem kívánják elvitatni a taxisoknak biztosított hatósági árat, ugyanakkor szeretnének tájékoztatást kapni: szakmai megközelítésben mi indokolja a két, megközelítően azonos költségszerkezetű szállítási tevékenység közötti megkülönböztetést és a fuvarozók számára miért vezették ki ezt a lehetőséget.  

Mint lapunk is beszámolt róla, Gulyás Gergely szombat délelőtt egy rendkívüli Kormányinfón jelentette be, hogy elfogadva a MOL javaslatát, a 480 forintos árstopot kizárólag a magánszemély által üzemben tartott járművekre, a mezőgazdasági gépekre és a taxikra tartják fent. Az érintetteknek a felkészülésre fél órájuk volt. Ezt a miniszter azzal magyarázta, hogy nem szerették volna, ha mindenki megrohanja a töltőállomásokat. 

A Széchenyi Kártya Program MAX hitelei továbbra is kamatozással, évi 0,5-3,5 százalék nettó kamatszinten, a program üzletszabályzatában rögzített egyéb díjtételek mellett érhetők el.