Három versenyző is hat századon belül zárt a Szingapúri Nagydíj szombati időmérőedzésén, ahol a folyamatosan száradó pályán Charles Leclerc, a Ferrari monacói versenyzője szoros csatában előzte meg Sergio Pérezt (Red Bull), valamint Lewis Hamiltont (Mercedes). A címvédő és a vb-pontversenyt vezető Max Verstappen (Red Bull) utolsó körében pole pozíciót érő időt autózhatott volna, ám a Red Bull kihívta, mert nem maradt volna elég üzemanyag az autójában, így a holland csak a 8. pozícióból indulhatott.
A vasárnapi versenyt az eredetileg kiírt időpontban nem tudták elindítani a pályára zúduló óriási eső miatt. Mintegy 70 perc várakozás után a komplett mezőny átmeneti abroncsokon állt fel a rajtrácsra. A kevésbé felgumizott ív jobban működött a rajtnál, Pérez átvette a vezetést Leclerc-től, míg a negyedik pozícióból rajtoló Carlos Sainz Jr. (Ferrari) Hamilton elé került. A 8. körben Nicholas Latifi (Williams) és Csou Kuan-jü (Alfa Romeo) ütközött össze, mindkét pilóta versenye véget ért, s ennek következtében pályára küldték a biztonsági autót.
A 21. körben Fernando Alonso (Alpine) is kiesett, ezúttal virtuális biztonsági autós időszak lépett életbe. A bokszutcából rajtoló George Russell ezután kiállt kereket cserélni és száraz pályára alkalmas gumikat kapott. A 26. körben Alexander Albon (Williams) állt bele a falba, emiatt újból virtuális biztonsági autós szakasz következett. Újabb két körrel később Esteban Ocon is kiállt technikai probléma miatt, ismét virtuális szakasszal.
A 33. körben Hamilton is belecsúszott a falba, ám ő ki tudott tolatni, de megsérült az első szárnya. A 35. körben ki is ment szárnyat és kereket cserélni, s így tett Leclerc is. Reagált gyorsan a Red Bull, Pérez is kiállt, de érkezett Sainz és Verstappen is.
A 36. körben Cunoda Juki (AlphaTauri) már slick gumin rongyolt bele a falba, pályára küldték a biztonsági autót. Ekkor már csak a két McLaren nem állt ki, a wokingiak nagyot nyertek ezzel, különösen Daniel Ricciardo. Ekkor már látszott, hogy a 61 kört nem fogja teljesíteni a mezőny, ugyanis nem fértek volna a kétórás időlimitbe. Az újraindításnál Pérez jobban lemaradt a kelleténél a biztonsági autóról, emiatt vizsgálat is indult. A folytatásban Verstappen Norrist próbálta volna előzni, de elmérte a féktávot, és kockásra fékezte az abroncsait, így újra ki kellett állnia. Tíz perccel a leintés előtt rádión jelezték Leclerc-nek, hogy maradjon öt másodpercen belül Pérezhez képest, mert a mexikói ekkora időbüntetést kaphat, de a futam végéig ebben az ügyben nem született döntés.
„Végig kontrolláltam a futamot, nagyon nehéz volt felmelegíteni az abroncsokat. Mindent beleadtam, hogy meglegyen a győzelem” – jelentette ki a pályafutása negyedik futamgyőzelmét arató Pérez.
„Rosszul rajtoltam és hátrányba kerültem. Nyomtam végig, fizikailag megterhelő verseny volt” – értékelt a csalódott Leclerc.
„Nagyon kemény verseny volt, nem igazán tudtam felvenni a ritmust, nem tudtam veszélyt jelenteni az első kettőre. Szerencsére nem hibáztam, ez a harmadik helyre volt elég” – mondta a harmadik Sainz.
A dobogósok mögött a McLaren duóját intették le Norris, Ricciardo sorrendben, majd jött Stroll, Verstappen, Vettel, Hamilton és Gasly.
A vb egy hét múlva Szuzukában, a Japán Nagydíjjal folytatódik.
A vb pontverseny élmezőnye
Pilóták: 1. Verstappen 341 pont, 2. Leclerc 237, 3. Pérez 235.
Konstruktőrök: 1. Red Bull 576 pont, 2. Ferrari 439, 3. Mercedes 373.
Főben járó bűn vagy becsületsértés?
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) egy hét múlva teszi közzé, a 2021-es szezon költségvetési limitjére vonatkozó vizsgálatát, néhány lap azonban megszellőztette, hogy két vagy három istálló túllépte a megengedett összeget, az egyik pedig igencsak jelentős mértékben. Sajtóhírek szerint a Red Bull is értintett, s a Ferrari és a Mercedes számításai szerint az „energiaitalosok” nemcsak tavaly, de idén is túllépik a limitet. A riválisaik megjegyzései nem igazán tetszettek Christian Hornernek, a Red Bull csapatfőnöke már jogi lépéseket fontolgat becsületsértés miatt.