Németország;EU;megállapodás;autókereskedelem;Európai Tanács;jóváhagyás;károsanyag-kibocsátás;

Elhalasztották a belső égésű motorok betiltásáról szóló megállapodás jóváhagyását

Volker Wissing német közlekedési miniszter figyelmeztetett, Berlin visszatartja támogatását, ha az Európai Bizottság (EB) nem ismertet tervet arra vonatkozóan, milyen szerepet szán az úgynevezett e-fuelnek (szintetikus üzemanyagnak) 2035-től.

Elhalasztotta a hivatalos jóváhagyását a belső égésű motorok betiltásáról szóló megállapodásnak az Európai Tanács soros elnökségét betöltő Svédország a „Tanácsi későbbi találkozójának” időpontjára – közölte pénteken egy szóvivő a Politico beszámolója szerint.

Az Európai Tanácsnak március 7-én kellett volna hivatalosan is jóváhagynia az új szabályokat, amelyek értelmében betiltották volna a belsőégésű motorral rendelkező autók árusítását 2035-től az EU területén.

Volker Wissing német közlekedési miniszter a héten azonban arra figyelmeztetett, Berlin visszatartja támogatását, ha az Európai Bizottság (EB) nem ismertet tervet arra vonatkozóan, milyen szerepet szán az úgynevezett e-fuelnek (szintetikus üzemanyagnak) 2035-től. Igaz, szintén tiltakozását fejezte ki az utolsó előtti órában Olaszország, Lengyelország és Bulgária is, ám az ő kifogásaik nem derülnek ki a lap beszámolójából.

Az uniós nagykövetek, akik eredetileg egy pénteki találkozón készítették volna elő a jóváhagyási folyamat alapját, „a kellő időben visszatérnek az ügyre” – mondta a lap által idézett, meg nem nevezett szóvivő.

Nem ez az első alkalom, hogy Németország ellenkezik a belsőégésű motorok kivezetésének ügyében. Az autóiparáról hírhedt ország pénzügyminisztere, Christian Lindner tavaly júniusban még azt mondta, Berlin nem támogatja az Európai Parlament (EP) vonatkozó döntését.