– Ha Budapesten egyszerre két helyen gyulladna ki a metró, amihez a legmagasabb, ötös fokozatú riasztást kellene elrendelni, akkor a jelenlegi létszám és eszközpark mellett ezt a fővárosi tűzoltóság hivatásos állománya nem tudná teljesíteni. De hamarosan Debrecenben is szembe kell nézni azzal, hogy nem lesz elég tűzoltó az állami rendszerben, hiszen az épülő BMW-nek, majd a később idetelepülő akkumulátorgyáraknak is szükségük lesz saját csapatra. Márpedig ezek a nemzetközi cégek nem a minimálbérhez közeli összeget kínálnak a jelentkezőknek, hanem annak majd másfélszeresét – így summázta egyre növekvő problémáikat lapunknak Salamon Lajos, a Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezetének elnöke.
Az elszívó hatást ráadásul nincs, ami ellensúlyozná, hiszen egymást érik azok a hírek, változások amelyek nem teszik vonzóbbá ezt a pályát. Június elején például az váltott ki nagy felháborodást, hogy – miként azt a Lánglovagok megírta –, a Belügyminisztérium nem újította meg az áprilisban lejárt csoportos élet- és balesetbiztosításokat, amit a tűzoltók úgy kommentáltak: mostantól „csupaszon kell küzdeniük a tűzvonalban”. Később a tárca közölte: idén februárban kiírták a közbeszerzési eljárást az állományukban lévők élet-, és baleset biztosítási szolgáltatására az idei és a jövő évre, de a korábbi 122 millió forintos szerződési összeggel szemben a legkedvezőbb ajánlat évi 445,8 millió forintról szólt. Ezt a több mint 300 millió forintos áremelést a költségvetésből jelenleg nem tudják biztosítani, ezért az eljárás eredménytelenül zárult.