A videó nem minősül társadalmi célú reklámnak, és a tartalma miatt abba a kategóriába esik, ami a törvény szerint „alkalmas a kiskorúak fizikai, szellemi vagy erkölcsi fejlődésének kedvezőtlen befolyásolására, különösen azáltal, hogy meghatározó eleme az erőszak, a születési nemnek megfelelő önazonosságtól való eltérésnek, a nem megváltoztatásának, valamint a homoszexualitásnak a népszerűsítése, megjelenítése, illetve a szexualitás közvetlen, naturális vagy öncélú ábrázolása” – írja a Telex a verdiktről, amelyet a Médiatanács adott ki az RTL megkeresésére a Budapest Pride idei kampányfilmjéről, ami így „tizennyolc éven aluliaknak nem ajánlott, és csakis este tíz és hajnali öt óra között lehet lejátszani”.
Minderről a Budapest Pride számolt be a Telexnek, kiemelve, hogy ők társadalmi célú reklámként küldték meg a filmjüket az RTL-nek, mondván, „a melegellenessé eltérített pedofiltörvényig is így mentek le ezek a kampányfilmek a tévében”. A televízós csatorna korábban már megütötte a bokáját, amikor a Médiatanács szerint nem megfelelő időpontban adta le „A család az család” hirdetéseket, most ezt megelőzendő, előzetes véleményt kért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságtól (NMHH), amelynek médiatanácsa azt is megállapította:
Nemcsak „propagálni”, megjeleníteni is tilos a homoszexualitást.
Mindennek a következménye, hogy a kampányvideót másodlagos adók, a Viacom csatornái (Comedy Central, Paramount Network és MTV leadják, de az RTL nem. A mostani fim egy félperces animáció, amiben két lány megismerkedik egymással, együtt görkoriznak, gördeszkáznak, egy ponton aztán összeér a homlokuk, majd a Pride-felvonuláson kötnek ki – ismertette a „bűnt” a Telex, hozzátéve, hogy idén nyáron már a könyvesboltokban is bírságolnak és könyveket fóliáznak a törvényre hivatkozva.
Éppen az RTL tette közzé csaknem egy évvel ezelőtt, amiről a Népszava is beszámolt, hogy a televíziócsatorna másodfokon is pert nyertek a Médiatanács ellen „A család az család” kampány miatt. A Médiatanács indoklása szerint szintén csak éjszaka lehetett volna sugározni a szivárványcsaládokról szóló kisfilmet, mivel az „tévútra” terelhette a gyerekeket. A bíróság egyebek között tudományos tényekre hivatkozva ezzel ellentétesen érvelt, és döntött.
Médiatanács szerint jogot sértett az RTL Klub, amikor nem megfelelő időpontban adta le „A család az család” hirdetéseketMásodfokon is pert nyert az RTL a Médiatanács ellen A család az család kampány miatt