Európában mindenhol reneszánszát éli a kötöttpályás közlekedés, ezzel szemben Magyarországon az összeomlás szélére sodródott a vasúti rendszer az elmúlt években – idézte fel Facebook-oldalán az MSZP egy hetekkel ezelőtti javaslatukat, amely szerintük továbbra is aktuális.
Varga László, az ellenzéki párt elnökhelyettese Lázár János építési és közlekedési miniszternek azt tanácsolja, hogy a mellékvonalak megszüntetése helyett reformálja meg „a meglévő rossz struktúrákat”. – Ez sok esetben nem csak pénz, hanem akarat kérdése is – állítja Varga László.
A szocialisták szerint a járművek és azok klímaberendezéseinek leromlott műszaki állapota mellett, a MÁV súlyos járműhiányban is szenved, hiszen a tulajdonában lévő – negyven év fölötti átlagéletkorú – mozdonyállomány és személykocsipark komoly százalékaránya üzemképtelen, nem hadra fogható, vagy éppen a lejárt a fővizsgájuk miatt nem közlekedhetnek. Ezért a sínek felújítását, valamint új, elsősorban villanymozdonyok, működőképes szerelvények beszerzését szorgalmazzák.
Az MSZP szerint alapjaiban kellene megreformálni a hazai kötöttpályás közlekedést, hiszen ez egy fenntartható és környezetbarát közlekedési forma, ezért Európában mindenhol fejlesztik a vasutat, és arra szólította fel az illetékeseket, hogy hallgassák meg a szakértők javaslatait, azok után, hogy legutóbb már olyan hírek is felröppentek, hogy az Orbán-kormány már olyan mellékvonalakat is bezárna, ahol nemrég újították fel az állomásokat.
Olyan vasúti mellékvonalakat is bezárhat az Orbán-kormány, ahol nemrég újították fel az állomásokat Nagyszabású vasútfejlesztési tervvel áll elő Lázár János a mellékvonal-bezárás után