Szeptember 4-től a vágányokat összekötő úgynevezett keresztaluljáró teljes lezárás mellett zajlik a Nyugati pályaudvar felújításának a kivitelezése – adta hírül csütörtökön honlapján a MÁV. Az 1-9. vágányokat a Ceglédi váróval, azaz a 14-17. vágányokkal összekötő föld alatti folyosót várhatóan jövő év elejéig nem használhatják az utasok, és addig csak a kijelölt kerülő útvonalakon lehet közlekedni. Az adott munkálatok már augusztusban megkezdődtek, de csak a sikeres próbafeltárások után kezdhettek hozzá a tényleges kivitelezési munkákhoz.
Az állami vasúttársaság felhívja az utasai figyelmét, hogy hétfőtől az 1-9. vágányokat csak a felszínen, a csarnokon át lehet megközelíteni, ez pár perccel több időt vehet igénybe, amivel érdemes előre tervezni utazáskor. Az aluljáróban lévő mosdó továbbra is üzemel, amely a csomagmegőrzők melletti lépcső felől érhető el. A 11-12. vágányokat a Teréz körút felől lehet majd megközelíteni.
A közlemény a MÁV beruházásában, de állami és uniós forrásokból zajló felújításról azt írta, hogyaz aluljáróban elvégzik az álmennyezet és padlóburkolat teljes cseréjét a lámpatestekkel, új elektromos hálózattal, vízelvezetőkkel együtt, továbbá megújul a falburkolat és az oldalajtók sora a régi lépcsőkkel együtt. A jelenleg használaton kívüli peronfelvonó cseréjét is elvégzik, így az aluljáró a pályaudvar területéről is elérhetővé válik akadálymentesen. Az új lift beépítéséhez szükséges tervezési munkálatok már megkezdődtek.
Megkezdődött a Duna-alagút engedélyezése, miközben a megelőző lépést, a Nyugati pályaudvar felújítását lefújta az Orbán-kormányEgy hónapra teljesen lezárták a Nyugati pályaudvart