Fidesz;ellenzék;háború;kormánypropaganda;lejáratókampány;CÖF-CÖKA;

Listaáron több mint egymilliárd forintot költött a CÖF a „háborúpártiak” kampányra, de az jó kérdés, miből

Az álcivil szervezet cége megnémult.

A reklámköltéseket monitorozó Kantar Media adatai szerint 1,066 milliárd forintot költött az ellenzéki politikusokat háborúpártinak beállító plakátkampányra a CÖF-CÖKA fideszes álcivil szervezet cége, a Kövess minket 2022 Kft. – írja a 24.hu.

A lap megjegyzi, hogy ez a listaáras költés, vagyis ennyi a megvásárolt médiafelületek árlista szerinti értéke, a tényleges, nettó érték a mennyiségi és egyéb engedményeket, valamint ügynökségi jutalékot beszámítva valamivel alacsonyabb lehet, de így is több száz milliós költésről van szó minimum.

A lap által ismertetett adatok szerint az álcivil szervezet a pénzből összesen 1735 citylighton és több mint 1200 óriásplakáton hirdette a kormányzati jelszót a Márki-Zay Péterrel, Dobrev Klárával, Karácsony Gergellyel, Fekete-Győr Andrással és persze Gyurcsány Ferenccel illusztrált plakátokkal. Az azonban már jóval talányosabb, hogy miből volt fedezetük erre: a 2021-ben alapított Kövess minket 2022 Kft. első évében 121 millió forintos veszteséget termelt, tavaly pedig 177 millió mínusz volt az adózott eredmény. A 24.hu ezért megkereste a céget, hogy megtudja, miből finanszírozták a lejáratókampányt, választ azonban aligha meglepő módon nem kaptak.