;

Karácsony Gergely;főváros;felmérés;hazugság;propaganda;közlekedési dugók;

- Karácsony Gergely szerint több a hazug propaganda, de kevesebb a közlekedési dugó, mint négy éve

A főpolgármester szerint a nagyváros közlekedés bonyolult, de a lényeg, hogy mindenki tudjon közlekedni, amivel akar: autóval, tömegközleséssel, bringával vagy gyalog.

Egy kormánypropagandistáról készített két fotóval jelentkezett pénteken Karácsony Gergely a Facebook-oldalán, posztja szerint bemutatva, mi a valóság és a propaganda. A főpolgármester állítása szerint ugyanis a hatalmas dugókat bemutató fotó készítését lefotózta és eljuttatta hozzá egyik választója, amelyen az látszik, nemhogy dugó, de még autó sincs a közelben.

Azt ugyan nem tudni, hogy a két fotó ugyanazt a pillanatot kapta-e el, mindenesetre Budapest vezetője szerint a hazug propaganda – ahogy korábban az elhanyagolt állami területeket bemutató akciókkal – most a közlekedési dugókkal próbálják meg a várost lejáratni. Azt ugyan elismerte, ahogy minden világvárosban, így Budapesten is vannak dugók, de mint írja, minden mérvadó nemzetközi elemzés szerint a Tarlós-időszakhoz képest csökkent a torlódások mértéke. Ezért az INRIX 2022 Global Traffic Scorecard, TomTom Traffic Index felmérései nyomán leszögezte: „Budapesten kevesebb dugó van, mint négy éve.”

Karácsony szerint az elemezhető, hogy mindez minek köszönhető, netán a magas benzináraknak, a home office terjedésének, a közösségi közlekedés helyreálló népszerűségének vagy éppen a kerékpáros forradalomnak, de úgy fogalmazott, hogy „a faék egyszerűségű propagandát leszámítva mindenki tudja, hogy a nagyvárosi közlekedés bonyolult kérdés, és bonyolult kérdésekre nincsenek egyszerű válaszok”. 

 – Egy nagyvárosban nincsenek autósok, tömegközlekedők vagy bringások. Egy nagyvárosban emberek vannak, akik közlekednek, és mindenkinek az a jó, ha erre többféle lehetőségük is van. Vannak élethelyzetek, amikor az autó nélkülözhetetlen. És van, amikor nem 

– vonta le a következtetést Karácsony Gergely.

A poszt szerint az sem igaz, hogyha több sávot adunk az autóknak, akkor kevesebb lesz a dugó. Pont a fordítottja fog történni. Városházi adatok szerint az elmúlt évtizedekben másfélszeresére, több mint 2 millióra nőtt a személyautók száma Budapesten és Pest megyében, de kevesebbet használják azokat, és abban bíznak, hogy a budapestiek többségével megbeszélhetik ezt a kérdést, amiben őket nem zavarják meg a propagandisták.

Azóta viszont megbocsátott neki.