2015-ben kínálta fel a Sotheby’s az értékes polikróm üvegkereteket, amelyek közül az egyikben egy angyal van, aki gyertyát tart, a másikban pedig szintén egy angyal füstölővel. A két művet külön adták el, az egyik 123 ezer euróba (132 ezer dollár), a másik 111 ezer euróba (119 ezer dollár) került, felülmúlva 60 ezer eurós (64 ezer dolláros) becslésüket. A katalógus feljegyzései szerint az 1250 körül készült, nagyjából 16 hüvelyk átmérőjű darabok egykor a katedrális északi kereszthajójának monumentális rózsaablakának részei voltak, de az építész, Eugène Viollet-le-Duc leszerelte és lecserélte őket, amikor helyreállította az épületet. A darabokat később Edouard Didron ólomüveg-restaurátor értékesítette valamikor 1877 és 1905 között.
A 2015-ös eladás jogosságát azonban megkérdőjelezi a Lumiere sur le Patrimoine (Fény az örökségen) nevű francia egyesület, mely szeptember 11-én nyújtotta be jogi panaszát, amely a gyanú szerint ellopott örökségi tárgyak értékesítését vizsgálja. Azt állítják, hogy az üvegkereteket sosem adták el Viollet-le-Ducnak, mert minden, amit a katedrálisból elvettek, automatikusan Franciaországhoz tartozik. „Abban az időszakban (1877–1905) a katedrális az államhoz tartozott, és a forradalom óta az államé” – mondta Philippe Machicote, a francia egyesület elnöke a Le Figaro napilapnak.
„Bármi, amit a XIX. században elvettek belőle, de facto elévülhetetlen és elidegeníthetetlen volt. A helyzet nevetséges.”
A Sotheby’s azt állította, hogy az egyesület nem kereste meg a panasz benyújtása előtt, és tagadta, hogy bármiféle jogsértést követett volna el. „A Sotheby’s betart minden vonatkozó törvényt, előírást és korlátozást, bárhol is működjön a világon” – áll az aukciósház Artnet Newsnak adott nyilatkozatában. „Mielőtt ezeket a darabokat árverésre bocsátottuk, minden szükséges engedélyt és kiviteli tanúsítványt beszereztünk az illetékes hatóságoktól, valamint értesítettük a szakértőket és a múzeumi kurátorokat” – folytatta a közlemény.