Magyarország;cég;faültetés;

- Itt a magyar cég, amelyik minden 100 kilogramm joghurt eladása után ültet egy fát

Két új termékcsaláddal jelent meg a magyarországi gyümölcsjoghurt-piacon a Nádudvari. (x)

A vállalat nem titkolt célja, hogy tovább erősítse a honi alapanyagokból előállított élelmiszerek szerepét Magyarországon. A gyümölcsjoghurtok esetében jelenleg az import termékek aránya eléri a 80 százalékot. A Nádudvari új termékei, csakúgy, mint minden tejtermék, 100 százalékban magyar tejből készülnek, mely a Hortobágy környéki régióból származik. A vállalat számára fontos szempont az ökológiai fenntarthatóság, ennek jegyében az új gyümölcsjoghurtok csomagolása részben papírból készül, valamint egy faültetési kampánnyal is támogatják a bevezetésüket.

A tavaly bevezetett réteges krémjoghurt család sikerére alapozva a Nádudvari két új termékcsaládot vezet be: az egyik egy hozzáadott cukor nélküli, közel 0% zsírtartalmú réteges krémjoghurt, mely Nádudvari Fitness márkanév alatt kerül a boltok polcaira, erdei gyümölcsös és meggyes-vaníliás ízben, a másik egy hagyományos gyümölcsjoghurt két közkedvelt – epres és barackos - ízben. A termékek hangsúlyozottan a hazai termelés iránti elkötelezettség, az egészségtudatos életmód, valamint az ökológiai fenntarthatóság jegyében születtek.

– Az újdonságaink kifejezetten azoknak szólnak, akik számára fontos az egészségtudatos étkezés, valamint a környezet megóvása is. Mindkét termékcsaládban megtalálhatóak a hozzáadott C- és D-vitaminok, amelyek tovább erősítik a joghurt alapvetően jó tulajdonságait. A C- és D-vitamin többek között hozzájárul a normál csontozat fenntartásához is. Az egy éve piacra került Réteges krémjoghurt család mostanra már Érték és Minőség Nagydíjas, mely nagyszerű visszaigazolása annak, hogy jó úton járunk. A környezeti terhelést is igyekszünk csökkenteni a csomagolások megválasztásánál, a 125g-os gyümölcsjoghurtjaink papír alapú pohárba kerültek, amelyek használatuk után könnyedén, szelektíven gyűjthetők – emelte ki Nagy Ádám, a Nádudvari ügyvezető igazgatója. A vállalat egy különleges faültetési kampánnyal támogatja a joghurtok bevezetését.

Ennek részeként a Nyírerdő Nyírségi Erdészeti Zrt.-vel együttműködve minden egyes, októberben eladott 100 kilogramm Nádudvari joghurt után 1 darab, itthon őshonos fekete nyárfát ültetnek el a Debreceni Nagyerdőben. A facsemeték telepítése a jelenlegi tervek szerint november második felében zajlik majd, és az előzetes kalkulációk szerint akár egy nagyobb erdőrész is felújításra kerülhet a Nádudvari támogatásával. A kiválasztott terület - a 2023-ban Magyarország legszebb erdejének megszavazott - Debreceni Nagyerdő városhoz közel eső részén lesz, ami kedvelt sétáló és kiránduló helye a debrecenieknek. Mindkét cég most abban bízik, hogy az október kiemelkedően jó lesz a joghurt értékesítésben, mely révén jelentős nagyságú erdőrész újulhat meg a közös munkával.

A most megjelent termékcsaládokkal az a nem titkolt szándéka a Nádudvarinak, hogy mérsékeljék a gyümölcsjoghurt szegmensben az import termékek igencsak magas, mintegy 80 százalékos arányát.

Új beruházásokkal mérsékelnék jelentősen a cég energiafogyasztását

A Nádudvarinál az ökológiai lábnyom csökkentése jegyében új fejlesztésekről is döntöttek a közelmúltban. Ennek keretében a telephelyek napelemkapacitását megháromszorozzák, és a vállalat állományában lévő energiafogyasztó eszközöket (mint például a hűtők) újabb, a korábbiaknál sokkal hatékonyabb és energiatakarékosabb gépekre cserélik. Mindezek mellett a hűtőberendezések hulladékhőjét is hasznosítani fogják például használati melegvíz készítésére, amellyel tovább csökkenthetik energia felhasználásukat. A beruházások révén a társaság éves, teljes energiafogyasztását 10%-kal mérsékelhetik, amely nagyjából 300 család éves energiafogyasztásának felel meg.

Az exportpiacokon való megjelenés is a levegőben van

Az új termékek nem csak hazai gyártásúak, de 100%-ban magyar tej felhasználásával készülnek. A cég ezzel is szeretné támogatni a hazai gazdaságot és a gyümölcsjoghurt szegmensben az importarány csökkentését.

Emellett a vállalatnál nem zárják ki azt, hogy a mirelit termékek mellett a tejalapú termékcsaládjukkal az exportpiacokon is megjelenjenek. „Amennyiben azt tapasztaljuk, természetesen elsősorban a környező országokban, hogy a gyümölcsjoghurtjaink iránt igény mutatkozik, ott komolyan elgondolkodunk a termékbevezetésen” – tette hozzá az előzőekhez a vállalat vezetője. „Teljes mértékben készen állunk arra ugyanis, hogy a Nádudvari minőséget ebben a szegmensben is megmérettessük más országokban.”

Magyarország Tortájában is bizonyítottak már a Nádudvari joghurtok

Az újdonságok alapját adó joghurtok ugyanazzal a habart technológiával készülnek, mint a fogyasztók körében is igen kedvelt natúr joghurtok. Ezek minőségét jól tükrözi, hogy Fodor Sándor mestercukrász a Nádudvari krémjoghurtot választotta Napraforgó fantázianevű tortájához alapanyagként. Így a 2021. évi Magyarország Tortája címet elnyert édesség is Nádudvari krémjoghurttal készül. 

A biokémikus azt tanácsolta a fiataloknak, élvezzék azt a munkát, amit végeznek, mert ha így tesznek, egyre jobbak lesznek benne.