A korábbi, október 26-ai dátumhoz képest csak jóval később, december 10-ig kell átszállnia a Nyugat-Európát vasúttal megközelíteni kívánó utasoknak - derül ki egy olyan válaszból, amelyet a MÁV küldött a Magyar Hangnak.
Mint korábban mi is hírt adtunk róla, az osztrák állami vasúttársaság (ÖBB) szeptember végén azt közölte, nem közlekedhetnek közvetlen járatok, mivel a Budapest-Győr-Hegyeshalom vasútvonal felújítása miatt egyetlen vonatot sem sikerült pontosan indítania a magyar félnek.
Itt a bejelentés, az osztrák vasút jövő hétfőtől levágja a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatrólA MÁV azt írta a lap megkeresésére, hogy többször jelezték az ÖBB-nek, hogy október 27-től jelentősen csökken a késések kockázata, és kérte a Németországba tartó vonatok bécsi kettéosztásának megszüntetését. Ahhoz, hogy az osztrákok Bécsben ne kényszerítsék átszállásra a Budapest felől érkező utasokat, olyan lépéseket kellett volna megtennünk, amelyek a magyarországi belföldi közlekedést érintették volna aránytalanul hátrányosan.
„Mi lesz Bécsig, ha már eleve késve indul a vonat Budapestről?”Arra a válasz azonban nem tér ki, hogy pontosan milyen, a belföldi közlekedést hátrányosan érintő lépéseket kellett volna megtenni, de az osztrák vasúttársaságnak azt is jelezték , hogy nem javul az Ausztriából Magyarországra tartó Railjet vonatok menetrendje. Ezek a késések további nehézségeket okoznak a forgalomirányításban a vágányzárral érintett vonalszakaszon, és a Magyarországról Ausztriába visszatérő vonatok késéséhez is vezethetnek. Az ÖBB ennek ellenére fenntartja az állapotot a győri fővonali vágányzár végéig - olvasható a MÁV válaszában.
Egy út, hat le- és felszállás – Nem csak a nemzetközi járatokkal, a belföldiekkel sem sikerült összehangolnia a MÁV-nak a nagy biatorbágyi pályafelújítást