Közzétette a Rogán Antal által vezetett Miniszterelnöki Kabinetiroda alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) a kommunikációs feladatok ellátásáról szóló idei 3. negyedéves beszámolóját. Ezúttal összesen 15 milliárd 495 millió forint értékben kötöttek kommunikációs szerződéseket az állami cégek, intézmények és minisztériumok megbízásából három hónap alatt – írja a Közbeszerzési Értesítőben megjelent, 119 oldalas hirdetmény alapján a Média1.
A beszámolóból kiderül, hogy július elseje és szeptember 30-a között 39 kommunikációs szerződést kötöttek az NKOH szervezésében.
Ezúttal is az összes megbízást a NER kedvenc médiavállalkozójának, Balásy Gyulának a cégei, a New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft. kapták úgy, hogy más induló nem volt a tendereken.
A 15,5 milliárd több mint felét közvetlenül Rogán Antal minisztériuma utalja, a Miniszterelnöki Kabinetiroda ugyanis Balásy Gyula médiaügynökségeivel július 20-án 7 milliárd 874 millió forintos szerződést kötött, amelynek célja „Európa jövőjét érintő nemzetközi és hazai színtéren történő kormányzati kommunikációval kapcsolatos feladatok ellátása, valamint az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátása”.
A legnagyobb összegű szerződések a következők:
komplex kommunikációs ügynökségi és médiaügynökségi szolgáltatások a Magyar Posta Zrt. és leányvállalata részére (2023-2024) nettó 1 milliárd 353 millió forintért,
komplex kommunikációs ügynökségi és rendezvényszervezési feladatok ellátása a Magyar Bormarketing Ügynökség Zrt. részére nettó 1 milliárd 181 millió forintért,
kommunikációs ügynökségi munka nettó 1 milliárd 90 millió forintért a magyar autó- és motorsportban érdekelt HUMDA Zrt. részére,
kommunikációs ügynökségi és médiaügynökségi feladatok ellátása az Áder János volt köztársaság elnök által alapított Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány számára nettó 600 millió forintért.
A Média1 felidézi, hogy az NKOH az előző negyedévben 13,1 milliárd forintot, az első negyedévben pedig 14,2 milliárd forintot költött el hasonló célokra, így összesen már 42,8 milliárd forint ment el az állami kommunikációra ebben az évben októberig.
Több mint 22 milliárd forinttal emelték a Miniszterelnöki Kabinetiroda kommunikációs büdzséjét