MÁV;Vitézy Dávid;zsúfoltság;lajosmizsei vonal;

A Nyugati pályaudvar és Lajosmizse között közlekedő a MÁV-START 416 sorozatú, Oroszországban a Metrovagonmas gyárban készült kétrészes dízelmotorvonat, iker-motorkocsi (beceneve: Uzsgyi) érkezik Kőbánya alsó vasútállomásra.

- A MÁV szerint Vitézy Dávid fake news-t terjeszt, nem átvezénylés okozta a túlzsúfoltságot a lajosmizsei vonalon

Az állami vasúttársaság szerint baleset miatt állt elő a helyzet.

Mint megírtuk, Vitézy Dávid ismét élesen bírálta a kormányzati közlekedéspolitikát: közlése szerint olyannyira nincs üzemképes dízel járműve a MÁV-nak, hogy az újranyitott Szeged-Szabadka vonalra Budapest elővárosából vittek el egy motorvonatot, ezzel elviselhetetlenre növelve a zsúfoltságot az amúgy is rémes állapotokkal sújtott lajosmizsei elővárosi vonalon.

A MÁV cikkünk megjelenése után közleményt juttatott el szerkesztőségünkhöz, amelyben a korábbi államtitkár állításait fake news-nak minősítette. Nem a lajosmizsei Uzsgyik teljesítenek szolgálatot a ma újraindult Szeged-Szabadka vonalon - írták.

Az állami vasúttársaság szerint ezzel szemben „a Szeged-Szabadka vonalra egyetlen jármű sem került átvezénylésre a lajosmizsei vonalról. Az ott kialakult átmeneti zsúfoltság oka, hogy a térségben a közelmúltban több jármű is balesetezett, így az úgynevezett duplaszerelvény helyett kivételesen és ideiglenesen csak egy darab Uzsgyi motorvonat kiállítására volt mód. A lajosmizsei vonalon – a balesetes járművek kijavítását követően – az eredeti szállítókapacitással közlekednek a vonatok” - közölték.

Vitézy Dávid szerint szimplán be kellett volna ismerni, hogy a magyar vasúti járműpark állapota jelenleg nem teszi lehetővé az újranyílt délvidéki vonal részleges üzemeltetését és az egészet rá kellett volna bízni a szerb vasútra, még akkor is, ha ez kínosnak hathatna.

A javaslatot a Mi Hazánk nyújtotta be, amely azonban a Fidesz kétharmados többségét is megszüntetné egy füst alatt.