MÁV;Budapesti Közlekedési Központ;Budapest-bérlet;

Megegyezés hiányában sok budapestinek két bérletet kell majd vásárolnia. Egy Budapest- és egy vármegyebérletet

- Lépett a BKK, március 1. után is lehet használni a Budapest-bérletet a vonatokon, a HÉV-eken és a Volán buszain

Úgy tűnik, minden maradhat a régiben, amíg nem születik megállapodás Budapest vezetése és az Orbán-kormány között.

Egy január 17-i szerződésmódosítás értelémben mindaddig használhatók a Budapest-bérletek a Volán és a Magyar Államvasutak (MÁV) járatain – így a HÉV-eken is –, ameddig Budapest vezetése és az Orbán-kormány nem jut megállapodásra egymással - írja a 24.hu.

A portál szerint a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) egy hete úgy módosította az átmeneti szerződést, hogy annak hatálya a szolgáltatás-megrendelésére vonatkozó nemzeti közbeszerzési értékhatár elérését követően is érvényben marad. Ennek a néhány tízmilliós közbeszerzési értékhatárnak az elérését a BKK a decemberi szerződéskötéskor még rövid időn belül várta, az akkori szövegben ugyanis az szerepelt, hogy „a közszolgáltatók szolgáltatás-megrendelésére vonatkozó nemzeti közbeszerzési értékhatárának elérését követően a szolgáltató a vonatkozó szolgáltatás nyújtását a továbbiakban minden további jogi aktus nélkül megszünteti”, ennek azonban a szerződésmódosítás után azonban már nincs jelentősége.

„A tavaly december 29-én kötött, 2024. január 17-én módosított megállapodás mindaddig hatályban marad, amíg azt a felek közös megegyezéssel nem szüntetik meg, vagy azt bármelyik fél 30 napos határidővel nem mondja fel. Ilyen felmondásra sem a Volánbusz Zrt., sem a MÁV-HÉV Zrt. részéről nem került sor” -

– közölte a portál érdeklődésére a BKK. Mindez pedig azt jelenti, hogy a Budapest-bérleteket továbbra is lehet használni  járatokon, és annak a több százezer utasnak, aki közigazgatási határoktól és szolgáltatóktól függetlenül nap mint nap igénybe veszi a közösségi közlekedést, nem kell a Budapest-bérleten túl még egy másikat is váltania ahhoz, hogy eljusson az iskolába vagy a munkahelyére.

Korábban úgy tűnt, hogy ez nem, így lesz, a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium döntése értelmében március 1. volt a határidő.

Noha a BKK bocsánatiot is kért, amiért nem éppen jól kommunikálta, de minden bizonnyal a napokban bevezetett, a  tömegközlekedést érintő átszervezések is a kormányzati bosszúval állnak összefüggésben. Mindezt lapunk fedezte fel először. 

Mértéke a tavalyi teljesítményüktől is függ.