„Budapest nem lesz újra kamionsztráda, nem engedjük, hogy a kormány kamionokkal árassza el a fővárost!” – közölte kemény hangvételű szombati Facebook-posztjában Karácsony Gergely. Mint kiderült, a főpolgármester megvívni készül Budapest Főváros Kormányhivatalával. Ahogy arról beszámoltunk, a Sára Botond fideszes főispán vezette, kormány meghosszabbított karjaként működő szervezet törvényességi felhívást intézett a városvezetéshez azzal, hogy a fővárosi önkormányzatnak nem volt jogalapja a behajtási díj kivetésére.
Ha eltörlik az úgynevezett úthasználati díjat, ma főpolgármester szerint visszaáll a 13 éve működő rendszer előtti állapot, amikor például az Üllői úton, de más nagy forgalmú főútvonalakon is kamionsorok foglalták el a sávoklat. – Na, ez nem lesz – ígéri Karácsony, aki továbbra is távol akarja tartani a teherforgalmat, a kamionokat a város belső útjairól, majd közölte: a Fővárosi Közgyűlés elé olyan javaslatot terjesztek, hogy küldjük el a kormányhivatalt a…, legalább a bíróságra.
Mint megírtuk, pénteken Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes a Fővárosi Közgyűlés ülését beharangozó sajtótájékoztatóján arról beszélt, hogy brutális következménye lenne a behajtási díj eltörlésének, amelyet 2011-ben a Tarlós István vezette fideszes többségű közgyűlés vezetett be.
– Ha ráengednék az M0-s fizetővé tételével bizonyosan sokak számára még vonzóbbá váló ingyenes áthajtást Budapesten, az súlyos forgalomnövekedéssel, zaj, por és légszennyezettség terheléssel járna. Az esetleges per mellett a főpolgármester-helyettes jelezte, azt szeretnék, hogy a képviselők, élve felterjesztési jogukkal, kérjék fel a kormányt, hogy törvényben rögzítsék a települések díjmegállapítási jogát – fogalmazott Kiss Ambrus.
Brutális következménye lenne a behajtási díj eltörlésének Budapesten, a Fővárosi Közgyűlés dönthet rólaNem kérnek az autósok a fizetős M0-sból, nagyobb forgalom zúdulhat a külső kerületekre