kampányfinanszírozás;EP-választások;kampányköltések;szuverenitásvédelmi törvény;

Kerülőutakon érheti el a magyar szavazókat az EP választási kampánya az Orbán-kormány szuverenitásvédelminek nevezett törvénye miatt

Kiderült az is, hogy mennyit költ az Európai Parlament uniós választások népszerűsítésére.

Harminchárommillió eurót, szavazásra jogosult állampolgárként 9 centet költ az Európai Parlament a 27 tagállamban június 6-9-e között esedékes uniós választások népszerűsítésére, s arra, hogy részvételre buzdítsa a polgárokat – árulta el a Népszava kérdésére kedden délután, egy strasbourgi sajtószemináriumon Jaume Duch, az EP kommunikációs igazgatója.

Hozzátette: ez az összeg pontosan megegyezik azzal, amit öt évvel ezelőtt a választási kampányra fordítottak, vagyis a keret meglehetősen takarékos.

Uniós forrásaink szerint az EP kommunikációs szakemberei a Fidesz által keresztülvitt szuverenitásvédelmi törvény miatt egyelőre mérlegelik, milyen platformokon szólítsák meg a „Use your vote, azaz a „Használd a szavazatod” akcióval az uniós választások előtt az állampolgárokat Magyarországon,

attól tartva, hogy ez a törvény miatt esetleg külföldről finanszírozott kampánynak minősül.

Jaume Duch, hazánkat néven nem nevezve egy ezzel kapcsolatos kérdésünkre azt mondta:

vannak országok, ahol az adott kormány számára fontos, hogy minél több polgárt biztassanak az uniós szavazáson való részvételre, s erre költenek saját forrásokból is, s vannak, akik ezt kevésbé tartják fontosnak.

Mindenesetre ehhez alkalmazkodva alakítják ki azt a kommunikációs stratégiát – felhasználva közösségi platformokat, civil szervezeteket és ifjú aktivistákat - amellyel az uniós választásokig hátralévő közel száz napban igyekeznek majd megszólítani és részvételre buzdítani az adott tagállamok polgárait.