Egyesült Államok;daru;Maryland;Baltimore;hídomlás;

Hamarosan elkezdik a baltimore-i híd törmelékeinek kiemelését, ehhez az Egyesült Államok keleti partjának legnagyobb működő daruját vitték a helyszínre

Az amerikai kormányzat 60 millió dollárt biztosít Marylandnek a munkálatokra, valamint a híd újjáépítésének segítésére.

Pénteken megérkezett Baltimore kikötőjéhez az Egyesült Államok keleti partjának legnagyobb működő daruja, amit már üzembe is helyeztek, hogy használhassák a Francis Scott híd törmelékeinek eltávolítása során – írja a Reuters.

Helyi idő szerint péntek délben még a károk felmérését végezték. Az amerikai parti őrség szóvivője szerint a daru – ami akár 1000 tonnát is képes megmozdítani – hamarosan megkezdi a törmelékek kiemelését. Egy másik darut is a helyszínre szállítanak a munkálatokhoz.

Shannon Gilreath ellentengernagy, a parti őrség vezető tisztje közölte, a romok átfogó felmérésére van szükség ahhoz, hogy a hidat olyan darabokra tudják vágni, amelyeket a daruk képesek felemelni.

Az amerikai kormányzat 60 millió dollárt bizrosít Marylandnek a törmelékek eltakarítására és a híd újjáépítésének megkezdésére. Három nappal a tragédia után mintegy 15 ezer ember munkáját függesztették fel, ők a napi kikötői üzemeltetésben vettek részt. A marylandi törvényhozók most egy sürgősségi törvény elfogadását próbálják elérni, hogy pótolhassák az érintettek kieső jövedelmét.

A Francis Scott Key-híd kedd hajnalban pillanatok alatt omlott össze, miután egy konténerszállító hajó az acél tartóoszlopnak sodródott. A kétszer két sávos acélszerkezetű híd nagy része a Patapsco folyóba zuhant. Egy szakértő szerint az ütközést megelőzően a hajón többször kialudtak a jelzőfények, ami üzemzavarra utal, de a pontos okot változatlanul vizsgálják. A keresőbúvárok a hídomlás két halálos áldozatának holttestét találták meg, négy embert továbbra is keresnek.

A baleset miatt Baltimore forgalmas tengeri kikötőjének működését felfüggesztették. A megsemmisült Francis Scott Key-híd Baltimore városnak és környékének fontos közlekedési útvonala, egy csaknem 3 kilométer hosszúságú acélszerkezetű átkelő a Patapsco folyó torkolata fölött.

A katasztrófát okozó tengerjáró, a Dali szingapúri zászló alatt hajózott, és a Srí Lanka-i Colombo kikötője felé indult. A hajó a dán Maersk társasághoz tartozik, ám egy másik vállalkozás üzemeltette. A 300 méter hosszú és 50 méter széles Dali a legnagyobb méretű konténerszállítók közé számít.