Rég nem látott mennyiségű pénzt égetnek el mostanában hirdetésekre a kormány üzeneteit sulykoló közösségi médiás csatornák. A legfontosabb ilyen csatorna a Megafon, aminek az elmúlt 30 napos számlája (március 10. és április 8. között) a Meta Ad Library adatai szerint 143 645 512 forint volt, ez összesen 206 szponzorált posztra ment el – derül ki a Telex összesítéséből.
A portál szerint az említett összeg nagy részét Magyar Pétert gyalázó videók tették ki, kisebb részben pedig a közelgő önkormányzati és EP-választások kapcsán a hazai ellenzék és „Brüsszel” támadása. Ezt a feladatot nagyrészt a második legnagyobb hirdető, a CÖF (havi számla: 63 millió forint) vette át.
A 143 millió forintos hirdetési összeg bő tízmillióval több, mint amit a Megafon 2021-ben, az ellenzéki előválasztás idején, öt hét alatt költött. Ennél intenzívebb és drágább kampányt csak a 2022-es választás előtti időszakban láthattunk, akkor az utolsó négy hétben 266 millió, az az előtti négyben pedig 163 millió volt a megafonos számla.
A Megafon mellett a közmédia is fizetett hirdetéssel igyekszik lejáratni Magyar PétertTöbb mint 40 millió forintot szórt el a Megafon annak sulykolására, hogy a baloldali politikusok harmadik világháborúba sodornak minket