lejáratás;megafon;Magyar Péter;

Több mint 140 millió forint ment el egy hónap alatt a Megafon facebookos hirdetéseire, főleg Magyar Péter lejáratására költöttek

A kormánypárti influenszerközpont elmúlt 30 napos számlája 143 645 512 forint volt, ami 206 szponzorált posztra ment el. Úgy tűnik, a hazai ellenzék és „Brüsszel” támadását a CÖF vette át.

Rég nem látott mennyiségű pénzt égetnek el mostanában hirdetésekre a kormány üzeneteit sulykoló közösségi médiás csatornák. A legfontosabb ilyen csatorna a Megafon, aminek az elmúlt 30 napos számlája (március 10. és április 8. között) a Meta Ad Library adatai szerint 143 645 512 forint volt, ez összesen 206 szponzorált posztra ment el – derül ki a Telex összesítéséből.

A portál szerint az említett összeg nagy részét Magyar Pétert gyalázó videók tették ki, kisebb részben pedig a közelgő önkormányzati és EP-választások kapcsán a hazai ellenzék és „Brüsszel” támadása. Ezt a feladatot nagyrészt a második legnagyobb hirdető, a CÖF (havi számla: 63 millió forint) vette át.

A 143 millió forintos hirdetési összeg bő tízmillióval több, mint amit a Megafon 2021-ben, az ellenzéki előválasztás idején, öt hét alatt költött. Ennél intenzívebb és drágább kampányt csak a 2022-es választás előtti időszakban láthattunk, akkor az utolsó négy hétben 266 millió, az az előtti négyben pedig 163 millió volt a megafonos számla.