RTL;közszolgálati média;NVB;politikai reklám;önkormányzati választás 2024;

Háromszáz perc politikai reklámidőt osztott szét az NVB az önkormányzati választáson legtöbb jelöltet állító nyolc párt között

A köztévében és -rádióban egyenkét 37 és fél perc jut a jelölőszervezeteknek, de feleannyi időt azt RTL-en is kampányolhatnak. Érdekesség, hogy a döntésnél különállóknak tekintették a szövetségben indulókat.

A Nemzeti Választási Bizottság (NVB) pénteken döntött a június 9-i önkormányzati választáson legtöbb képviselő- és polgármesterjelöltet állító jelölőszervezetek politikai reklámjainak közzétételére rendelkezésre álló közszolgálati műsoridő felosztásáról. A választási eljárásról szóló törvény szerint az önkormányzati választást megelőző kampányidőszakban a nyolc legtöbb képviselő- és polgármesterjelöltet állító jelölőszervezet jogosult közzétenni politikai reklámját a közszolgálati médiaszolgáltató lineáris médiaszolgáltatásaiban. A politikai reklámok közzétételére rendelkezésre álló időtartam 300 perc.

Az NVB megállapította, hogy a legtöbb jelöltet a következő jelölőszervezetek állították: Fidesz - Magyar Polgári Szövetség, Kereszténydemokrata Néppárt, Mi Hazánk Mozgalom, Demokratikus Koalíció, Magyar Kétfarkú Kutya Párt, Magyar Szocialista Párt, Momentum Mozgalom, LMP-Magyarország Zöld Pártja. A felosztás érdekessége, hogy az országosan szövetségben, az önkormányzati választáson is közös jelöltekkel, közös listákkal induló szervezeteket – a kormánypárti Fidesz–KDNP és az ellenzéki DK-MSZP-Párbeszéd pártszövetségeket – is különállónak tekintették, de mivel a Párbeszéd külön nem indított elég jelöltet, így ők nem szerepelhetnek.

A nyolc jelölőszervezet egyenként 37 perc 30 másodperc időtartamban teheti közzé politikai reklámját a Duna Médiaszolgáltató Zrt. „lineáris audiovizuális és rádiós médiaszolgáltatásában”. A Magyar RTL Televízió Zrt. is vállalta, hogy a választási kampányban közzéteszi a nyolc legtöbb jelöltet állító jelölőszervezet politikai reklámját, összesen 150 percben, az RTL műsorában. Ez alapján az NVB megállapította, hogy a nyolc jelölőszervezet egyenként 18 perc 45 másodperc időtartamban jogosult politikai reklámot közzétenni a kereskedelmi csatornán. A határozat ellen három napon belül lehet felülvizsgálati kérelmet benyújtani a Kúriához.