közmédia;fodrász;MTVA;smink;keretszerződés;

- Csaknem félmilliárdot szán az MTVA arra, hogy mindenki jól mutasson a képernyőn

Meghívásos eljárással keres céget az MTVA, a feladat smink, stylist és fodrász szolgáltatás nyújtása.

Meghívásos eljárással keres céget a közmédia smink, stylist és fodrász szolgáltatás nyújtására – vette észre az Átlátszó. Az ekr.gov.hu-ra feltöltött adatok alapján a keretszerződés 12 hónapra szól, és egy alkalommal további 1 évre meghosszabbítható. Ez idő alatt maximum nettó 480 millió értékben kerülhet sor megrendelésekre. Az MTVA a keretösszeg 70 százalékának lehívására vállal kötelezettséget.

A portál összegzése szerint a mostani tender nyertesének feladata lesz az MTVA képernyős munkatársainak képernyőn történő megjelenéséhez smink, stylist és fodrász szolgáltatás nyújtása. Ebbe beletartozik többek között

  • a stylist tanácsadás,

  • a ruhák, kiegészítők szállítása,

  • az öltöztető és varró(nő)i feladatok,

  • a napi és eseti fodrász feladatok,

  • a képernyős munkatársak és vendégek sminkelése,

  • és produkciós igény esetén maszk készítése.

A stylist-feladatok havonta átlagosan 250 órát, míg az öltöztetői és varró(nő)i teendők együttesen havonta átlagosan 833 órát tesznek majd ki. A fodrászok esetében ez havonta átlagosan 1250 óra, a sminkes-feladatok pedig havonta 1916 órát jelentenek. A felhívás szövege alapján legalább 140 fő rendszeres képernyős munkatárssal, napi szinten pedig 40 fő képernyős személlyel és 30-40 fő vendéggel kell számolni.

A kiemelt eseményekhez (például a köztársasági elnök újévi beszédéhez) mester szakembert kell biztosítani.

Azoknak a jelentkezőknek, akiket végül felkérnek ajánlattételre nemcsak megfelelő szakmai gárdával kell rendelkezniük, de 4 millió forint ajánlati biztosítékot is be kell fizetniük.

A közmédia jelenleg is rendelkezik hatályos keretszerződéssel, ami szeptemberben (vagy a keretösszeg kimerülésével) jár le. A tavalyi kiírást a Make-Up Team nevű cég nyerte, a társaság 2016 óta kap megbízásokat a közmédiától. Az MTVA 8 éve még 90 milliót, 2023-ban viszont már 450 milliót szánt arra, hogy mindenki jól mutasson a képernyőn.

Tudni akarják, hogy Budapestet, vagy a Tiborcz István-féle szállodákat népszerűsítették-e közpénzből a meghívottak.