bíróság;gázolás;enyhítés;Árpád híd;illegális gyorsulás;

Egy év alatt sem történt vádemelés az Árpád hídi halálos gázolás ügyében, a Mercedes sofőrje már szabadon járhat-kelhet Budapesten

A férfi tavaly októberben szabadult a börtönből, és bűnügyi felügyeletbe került nyomkövetővel a lábán. Azóta ezen is enyhített a bíróság.

Éppen egy évvel ezelőtt, 2023. július 1-je hajnalán történt az a tragikus baleset, amelynek során egy Mercedes letarolta a szalagkorlátot az Árpád hídon, és halálra gázolt egy ott szabályosan közlekedő kerékpárost. A végzetes balesetet a rendőrség szerint egy spontán kialakult verseny okozta, melyben a Mercedes mellett két BMW vett részt, és mindhárom jármű jelentősen átlépte a sebességhatárt.

A Mercedes 34 éves sofőrjét nem sokkal később letartóztatták, ám már tavaly októberben szabadult a börtönből, és bűnügyi felügyeletbe került nyomkövetővel a lábán. A 24.hu úgy tudja, azóta ezen is enyhített a bíróság,

a férfival szemben már csak annyi kényszerintézkedés van érvényben, hogy nem hagyhatja el Budapest közigazgatási határát. Vagyis szabadon mozoghat a fővárosban, még ha a nyomkövetőt továbbra is viselnie kell.

A portál megkeresésére a Fővárosi Főügyészség közölte, hogy a döntés ellen fellebbezett. Az ügyben még folyamatban van a nyomozás, tehát egyelőre nem emeltek vádat.

Két gyanúsított van, a Mercedes sofőrjét halálos közúti baleset gondatlan okozásának vétségével, míg a versenyzésben résztvevő egyik BMW vezetőjét közúti baleset gondatlan okozásának vétségével gyanúsítja a rendőrség, utóbbi szabadlábon védekezik. A portál információi szerint a vádemelés előtt azt is vizsgálják a hatóságok, hogy a BMW-sofőr magatartása okozott-e tartós károsodást a versenyben elől haladó Mercedes vezetőjének.

A hajsza során a csaknem 700 lóerősre feltuningolt Mercedes sofőrje elvesztette uralmát a járműve fölött, és a szalagkorlátot átszakítva belerohant a kerékpárúton bicikliző 26 éves férfiba, aki ennek következtében kettős végtagvesztést szenvedett, és a kórházba szállítása után meghalt.

A Mercedes felborult az ütközés után, és körülbelül 70 métert pörgött a tetején, végül a két mögötte érkező BMW közül a másodikba csapódott bele. Az igazságügyi szakértői vélemény alapján a Mercedes legalább 137 kilométer/órával haladt, noha csak 70 kilométeres sebesség megengedett a hídon. Azt is megállapították, hogy az autó menetstabilizátora ki volt kapcsolva. Azt pedig vizsgálják, hogy a feltuningolt autók közül bármelyik esetében felmerül-e, hogy illegálisan növelték az autó teljesítményét.

A 34 éves Mercedes-sofőr beismerte bűnösségét, de tagadta a versenyzést a vallomásában. Azt elismerte, hogy gyorsan ment, de állítása szerint csak azért taposott a gázba, mert túl közel ért hozzá a mögötte gyorsan érkező BMW.