Oroszország;betiltás;Moscow Times;

Oroszország betiltotta a Moscow Timest

„A szokásos módon folytatjuk a munkánkat: a független újságírást” – reagált a lap alapítója a döntésre.

Oroszország „nemkívánatos szervezetnek” minősítette a Moscow Times-t, és az országon belül betiltotta a tevékenységét, azokat pedig, akik együttműködnek vele, a jövőben büntetőeljárás alá vonja – írja a The Guardian.

Az orosz főügyészség mindezt azzal indokolta, szerinte a Moscow Times célja, hogy „hiteltelenítse az Orosz Föderáció vezetőségének kül- és belpolitikai döntéseit”.

Az angol és orosz nyelven megjelenő Moscow Times – ami az 1990-es évek eleje óta tudósít Oroszországról – székhelye 2022 óta Amszterdamban van. A The Guardian kiemeli, a „nemkívánatos” státusz azt jelenti, hogy azok az orosz állampolgárok, akik a Moscow Times-nak dolgoznak, illetve finanszírozzák vagy együttműködnek vele, akár 5 éves börtönbüntetést is kaphatnak.

A lap alapítója, Derk Sauer a korábban Twitter néven ismert X-en a betiltás hírére úgy reagált, „a szokásos módon folytatjuk a munkánkat: a független újságírást. Ez bűncselekmény Putyin Oroszországában”.