30 percet késik az InterCity, a légkondi se működik - mindennapos élmény. Vajon a helyzet romlik vagy csak ez a Magyar Államvasutak (MÁV) ilyen volt eddig is, csak hozzá kéne szoknunk? - tette fel a kérdést közösségi oldalán a Fidesz korábbi főpolgármester-jelöltje.
Vitézy Dávid szerint látványosan romlik helyzet , mivel 2024 júniusában a magyar InterCity-k 42,9%-a volt „pontos”, azaz késett kevesebbet, mint 5 perc - tehát a távolsági vonatok 57,1%-a ennél többet. Ez az adatok gyűjtése óta mért legrosszabb érték, ilyen pontatlan évtizedek óta nem volt a MÁV. Bár jelezte, hogy nem lehet mindent a miniszter nyakába varrni - hisz az állapotok romlása sok évtizednyi elmaradt beruházás és elhanyagoltság eredménye - de szerinte az elmúlt két év döntései nyomán sosem látott krízis van kialakulóban a magyar vasúton.
Andante MÁV-módra, avagy az IC is ugyanazokon a síneken jár, ha egyáltalán jár, szóval miért is lenne pontosabb?Ezt követően felsorolt több pontot, ami szerinte Lázár János felelőssége. Az egyik, hogy leállt minden érdemi, vasúti nagyberuházás, leállítottak minden járműbeszerzést, visszamondták az új mozdonyokat, lemondták az új motorvonat- és IC-beszerzéseket, ráadásul egy új, központosított beszerzési rendszer miatt a régi járművek karbantartása is kritikussá vált. Emellett a vármegye- és megyebérletek hatására jelentős bevétel tűnt el a rendszerből, valamint a folyamatos átszervezések költöztetések, „miniszteri ugráltatások” hatására a MÁV-csoport rosszabb szervezeti és morális állapotban van, mint a rendszerváltás óta bármikor. Vitézy Dávid azzal zárta sorait, hogy a
„magyar vasút helyzete tehát nem csak stagnál, hanem látványosan romlik. Az »elműködött ez így eddig is, nem kell ezzel foglalkozni« típusú kormányzati hozzáállás a vasút kapcsán már nem működik tovább - azt hiszem, fontosabb probléma ez, mint a Fanta narancstartalma.”
Utolsó mondatával arra utalt, hogy Lázár János törvényt módosítana, miután kiderült, hogy a Magyarországon kapható Fanta italban kevesebb narancs van, mint a többi európai országban.