Lázár János, a MÁV-Volán csoport felett az államot megillető tulajdonosi jogokat és kötelezettségeket gyakorló építési és közlekedési miniszter hivatalosan is elrendelte a két állami tulajdonú személyszállító nagyvállalat, a MÁV-START Zrt. és a Volánbusz Zrt. egyesülését – írta a napokban a magyarbusz.info. A szakportál hozzátette, hogy az elmúlt hetekben, hónapokban már sokszor emlegetett MÁVAUT-koncepció jogi és adminisztratív folyamatainak év végéig kell lezárulniuk.
Az integrációs folyamat eredményeként a két állami szolgáltatóvállalat a MÁV-HÉV Zrt. személyszállítási üzletágával és a MÁV Rail Tours Kft.-vel kiegészülve egyetlen társaságként folytatja majd tovább tevékenységét
MÁV Személyszállítási Zrt. néven.
A fúzióval tehát a Volánbusz teljesen elveszti önállóságát, valamint márkanevét és beleolvad az új egyesült társaságba. Az integrációnak az ígéretek szerint elsősorban cégjogi jelentősége lesz, a munkavállalók napi munkavégzését az összevonás alig érezhetően érinti majd,
főként a menedzsment működésével, a háttér- és támogatóterületek hatékonyabbá tételével összefüggő változások lesznek.
A magyarbusz.info egy másik cikkében a Közúti Közlekedési Szakszervezet Facebook-posztja nyomán arról ír, hogy bár korántsem biztos, az új egyesült személyszállítási nagyvállalat nevében hivatalosan szerepelni fog a legendás Volán márkanév, értesülései szerint
arra még lehet esély, hogy a Volán mint brand megmarad a buszok oldalán, a vonatokról ismert szárnyaskerékkel kiegészítve.
A szaklap felidézte, a Volánbusz és a MÁV-Start összevonása 2023. decemberében kapcsolt magasabb fokozatba, ekkor került ugyanis a 2021. január 1-e óta a MÁV csoporthoz tartozó, már országos lefedettséggel működő busztársaság és a MÁV-Start egységes irányítás alá. A két társaságot azóta közös vezérigazgató és egy egyesített igazgatóság irányítja, 2024. február 1-től pedig már egységes szervezeti felépítés alapján működik a két állami közszolgáltató.