Szigorúbb bűnügyi felügyeletbe helyezte a Fővárosi Törvényszék azt a férfit, aki tavaly július elsején halálra gázolt a Mercedesével egy 26 éves, szabályosan közlekedő biciklist az Árpád hídon – értesült a 24.hu.
Rab Ferenc, a Fővárosi Főügyészség helyettes szóvivője elmondta, hogy továbbra is két gyanúsítottja van az ügynek. A halálos baleset baleset okozásával gyanúsított férfi esetében az ügyészség szigorúbb kényszerintézkedésért fellebbezett, s ez részben eredményre vezetett.
A Fővárosi Törvényszék akként változtatta meg a Budapest elhagyását megtiltó végzését, hogy a gyanúsított este nyolc és reggel hét óra között nem hagyhatja el a bíróság által számára kijelölt lakást, így mozgása csak napközben terjedhet ki Budapest területére.
– közölte az ügyész.
A Mercedes sofőrjét halálos közúti baleset gondatlan okozásának vétségével, míg a versenyzésben résztvevő egyik BMW vezetőjét közúti baleset gondatlan okozásának vétségével gyanúsítja a rendőrség, utóbbi szabadlábon védekezik.
Amint arról lapunk is beszámolt, 2023. július 1-je hajnalán történt az a tragikus baleset, amelynek során egy Mercedes letarolta a szalagkorlátot az Árpád hídon, és halálra gázolt egy ott szabályosan közlekedő kerékpárost. A végzetes balesetet a rendőrség szerint egy spontán kialakult verseny okozta, melyben a Mercedes mellett két BMW vett részt, és mindhárom jármű jelentősen átlépte a sebességhatárt.
A Mercedes 34 éves sofőrjét nem sokkal később letartóztatták, ám már tavaly októberben szabadult a börtönből, és bűnügyi felügyeletbe került nyomkövetővel a lábán.
A Mercedes-sofőr beismerte bűnösségét, de tagadta a versenyzést
A hajsza során a csaknem 700 lóerősre feltuningolt Mercedes sofőrje elvesztette uralmát a járműve fölött, és a szalagkorlátot átszakítva belerohant a kerékpárúton bicikliző 26 éves férfiba, aki ennek következtében kettős végtagvesztést szenvedett, és a kórházba szállítása után meghalt.
A Mercedes felborult az ütközés után, és körülbelül 70 métert pörgött a tetején, végül a két mögötte érkező BMW közül a másodikba csapódott bele. Az igazságügyi szakértői vélemény alapján a Mercedes legalább 137 kilométer/órával haladt, noha csak 70 kilométeres sebesség megengedett a hídon. Azt is megállapították, hogy az autó menetstabilizátora ki volt kapcsolva. Azt pedig vizsgálják, hogy a feltuningolt autók közül bármelyik esetében felmerül-e, hogy illegálisan növelték az autó teljesítményét.
A 34 éves Mercedes-sofőr beismerte bűnösségét, de tagadta a versenyzést a vallomásában. Azt elismerte, hogy gyorsan ment, de állítása szerint csak azért taposott a gázba, mert túl közel ért hozzá a mögötte gyorsan érkező BMW.