;

fékhiba;visszahívás;BMW;Continental;alkatrészek;

- Magyarországon gyárthatták a BMW hibás alkatrészeit, amelyek akár másfélmillió autót is érinthetnek

Úgy tudni, a fékrendszerrel van baj, eddig csak az Egyesült Államokban 80 ezer járművet hívtak vissza, a javítások költségét egymilliárd euróra becsülik. A Bloomberg szerint a gondokat a Continental által szállított hibás alkatrész okozta.

Már több mint két éve kezdtek el panaszkodni a BMW ügyfelei és a kereskedők a világszerte ismert és népszerű autómárka hibás fékjeire, de a német autógyártó több mint két évig nem ismerte fel teljes mértékben a fékrendszeri hiba súlyosságát – szemlézte a Portfolio a Bloomberg cikkét. A lap szerint a gondokat a Continental által szállított hibás alkatrész okozta, és meg nem nevezett forrásokra hivatkozva azt írták, hogy ezeket az alkatrészeket Magyarországon gyártották. Emiatt akár 1,5 millió autó visszahívására is szükség lehet.

A BMW 2023 októberében indított vizsgálatot, amely interferenciát talált a fékrendszeren keresztül küldött elektromos jelekben. Az első, körülbelül 80 000 járművet érintő visszahívásra idén februárban került sor az Egyesült Államokban. A jövőbeni visszahívások, a hibák kijavítása várhatóan közel 1 milliárd eurós költséget jelent majd a vállalatnak. A meghibásodás okozta balesetekről eddig nem érkeztek jelentések.

Ferdinand Dudenhöffer, a Center for Automotive Research igazgatója jelentős sokknak és nem egyszerű visszahívásnak nevezte az előttük álló folyamatot. Továbbá a BMW egy munkacsoporttal fokozta a beszállítók minőségellenőrzését, ami azt jelzi, hogy szélesebb körben látják a kockázatokat. Annál is inkább, mert a BMW közleménye szerint az autótulajdonosok fékhiba miatti figyelmeztetése a részvényárfolyamok esését, a vállalat piaci értékének 5 milliárd eurós csökkenéséhez vezetett.

A probléma a BMW több márkáját is érintik, így a 420 000 dollár (átszámítva 150 millió forint) áron kapható Rolls-Royce Spectre-t, a 7-es sorozatú szedánokat és az XM SUV-okat. A konkrét hiba a brake-by-wire rendszerben jelentkezett, amely elektronikus impulzusokat használ a hagyományos hidraulikus technológia helyett. Ugyancsak név nélkül „az ügyet ismerő személyek” azt állították, hogy a fékek áramköri lapjait gyártó munkások nem gondoskodtak kellően tiszta környezetről, így az alkatrészek foltosak, porosak maradtak, amelyek akadályozták a rendszer teljesítményét.

Az alapítványok.