közlekedés;Lázár János;Vitézy Dávid;

- Vitézy Dávid: Itt a bizonyíték, hogy Lázár János kézivezérlése is okozza a MÁV és a HÉV működési zavarait

Miniszteri jóváhagyás nélkül egy ablaktörlőt, fékbetétet vagy az étkezőkocsiba hamburgerzsömlét sem vehet a MÁV. Itt a bizonyíték arra, hogy nem csak az öregedő pálya és járműpark, a lemondott beruházások, hanem Lázár János minden korábbinál szorosabb beszerzési kézivezérlése is okozza a MÁV és benne a HÉV súlyosbodó működési zavarait - kezdte új bejegyzését Vitézy Dávid, az LMP korábbi főpolgármester-jelöltje.

Vitézy Dávid a bejegyzéséhez egy levelet csatolt, amit Bartal Tamás, az Építési és Közlekedési Minisztérium államtitkára írt alá. E szerint tavaly a Lázár János vezette tárca utasítást küldött minden alá tartozó cégnek, így a teljes MÁV-csoportnak is, azzal, hogy „értékhatárra és tárgyra tekintet nélkül” minden beszerzéshez és közbeszerzéshez a minisztérium előzetes engedélye szükséges, havonta kell formanyomtatványon előre bejelenteni ezeket.

„Ha valaki látott már közelről akkora vállalatot, mint a MÁV-Volánbusz-HÉV-csoport, akkor pontosan tudja, hogy a működés veszélyeztetése és érdemi lassítása nélkül egy ilyen utasítást betartani lehetetlen. Nincs az a politikai vezetés egy minisztériumban, ami képes alkatrészbeszerzések ezreit egyesével ellenőrizni és jóváhagyni, egyesével politikai jóváhagyást adni minden egyes lámpabúra- vagy fékbetét-cserére. Pedig ez most a szabály” - írta a korábbi főpolgármester-jelölt, hozzátéve, sokszor hónapokon át tartó kötözködés, új beszállítók ajánlgatása, a legalapvetőbb üzemi ismereteket nélkülöző packázás után hagynak jóvá minden beszerzést egyesével.

Vitézy Dávid szerint MÁV- és Volán-vezetőktől százszámra hallani olyan beszámolókat, hogy a legalapvetőbb alkatrészek beszerzése is sokszor hónapokig tartó viták árán indulhat meg, s amióta Lázár János előírta az új szabályt, a MÁV-csoport alkatrészellátási folyamatai minden korábbinál jobban lelassultak és szétestek. „Az InterCity-kocsik, a HÉV-kocsik fővizsgái megcsúsztak, a karbantartási folyamatok szétestek, sokszor egy-egy alkatrésztípus beszerzésének elmaradása egész járművek félreállítását és a belső kannibalizációt, azaz más járművekről az alkatrészek átszerelését okozza. Ez a legrosszabb balkáni működési gyakorlat, amiből épp kitörni kellene, nem belesüllyedni” - fogalmazott.

Cikkünk írásáig Lázár János nem reagált Vitézy Dávid friss bejegyzésére, de amikor legutóbb megnyilvánult, abban sok köszönet nem volt: mint megírtuk, a tárcavezető nemrég azzal ugrott neki a korábbi főpolgármester-jelöltnek, hogy „úgy látom, hogy néhány aberrált belvárosi libsi gyereknek megártott a túl sok szívás a hétvégén, és ezért aztán hallucinációik vannak a HÉV-vel, meg úgy általában a világgal kapcsolatban.” Majd kijelentette, hogy szerinte Vitézy Dávid a Fidesz után Magyar Péter seggét nyalja.

A takarításra önként lehet jelentkezni.