Lázár János;Vitézy Dávid;HÉV;Magyar Péter;

- Lázár János: Úgy látom, hogy néhány aberrált belvárosi libsi gyereknek megártott a túl sok szívás a hétvégén

A miniszter azt is közölte, hogy Vitézy Dávid az élen jár hazugságokban, most pedig a Fidesz után Magyar Péter seggét nyalja.

Elég szokatlan, meglehetősen nyers stílusú, helyenként obszcén szavakkal tarkított Facebook-bejegyzésben szabadult el Lázár János építési és közlekedési miniszter. Na, akkor néhány szó a HÉV-ről és Budapest ügyeiről: Úgy látom, hogy néhány aberrált belvárosi libsi gyereknek megártott a túl sok szívás a hétvégén, és ezért aztán hallucinációik vannak a HÉV-vel, meg úgy általában a világgal kapcsolatban. Ilyenkor persze hazudnak is - kezdte mondandóját a tárcavezető.

A miniszter úgy folytatta, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium vagy a MÁV vezetésében senki, semmilyen döntést nem hozott a HÉV működésével vagy menetrendjével kapcsolatban, aki pedig mást állít, az hazudik. Az Orbán-kormány állítása szerint arról döntött, hogy több száz milliárd forintból fejlesztik a pályát és a járműparkot.

„A jövőben a közlekedési kormányzat sehol és semmiről nem kíván Vitézy települési képviselővel egyeztetni. Aki ugyanis a hazugságokban az élen jár; aki elveszítette a főpolgármester választást, pedig minden segítséget megkapott ahhoz; aki most, a Fidesz után Magyar Péter seggét nyalja, nem lehet tárgyaló fél”

- közölte Lázár János.

Az építési és közlekedési miniszter szerint Budapest valóban a világ legszebb fővárosa, azonban évek óta gazdátlan, emiatt pedig lepusztult, koszos, a közlekedésre alkalmatlan, szétesett és élhetetlen. „Mert azok, akik folyton Budapest értője, féltője és megmentőjeként szólalnak meg, tönkretették azt. Budapestet az elmúlt években csak a kormány fejlesztette, miközben a világpolgár urbanisták, ilyen-olyan - szakértelemmel nem rendelkező szakértők, város makettek utcáin felnövő, a Facebookot látványtervekkel kitapétázó ifjak semmit sem tettek Budapestért. Sőt!” - írta.

Paprikás hangulatú bejegyzését a miniszter azzal zárta, hogy a kormány a fővárost (is) fejleszti, a szemetet eltakarítja. Állítása szerint továbbá a közlekedést rendbe teszik, a „korábban mások által csak ígért" HÉV járműbeszerzéseket és pályafelújításokat megcsinálják. „Aki ebben nem tud, vagy nem akar partner lenni, hazugságaival legalább ne gátolja ezt a munkát!” - közölte.

Vitézy Dávid és Magyar Péter egyelőre nem reagáltak a miniszter szavaira, igaz, annyira sok idő még nem is telt el a közzététele óta. Előzőleg Vitézy Dávid - előbb a hvg.hu információira, majd a BKK vezérigazgatójától kikért dokumentumokra hivatkozva - azt írta, a miniszter hajmeresztő tervvel állt elő, ugyanis jelentősen ritkítaná a Budapestre közlekedő héveket, annak ellenére, hogy ingázók százezrei használják ezeket a vonalakat. Teszi ezt a kormány azon prózai okból, hogy az 50 év fölötti vonatok egyre kevésbé bírják a strapát. „Lázár Jánosnak a hazai kötöttpályás közlekedés módszeres leépítése és a hévek ritkítása helyett azonnal intézkednie kellene a HÉV-projektek újraindítása és a járműbeszerzések érdekében - addig pedig biztosítani, hogy az eddigi szolgáltatási szint maradjon érvényben” - fogalmazott a korábbi főpolgármester-jelölt még tegnap, ma pedig bejelentette, hogy összehívja a Fővárosi Közgyűlés Klímavédelmi, Közlekedési és Városfejlesztési szakbizottságának rendkívüli ülését a HÉV-ek tervezett ritkítása miatt jövő hétfőre. Itt felidézte, hogy a kormány által egyszer már leállított HÉV-járműbeszerzési tendert két éve nem indították újra, semmi nem történik évek óta. „Lázár János a 2022-re már építési engedélyekig jutott vonali fejlesztési terveinket is a fiók mélyére dugta, a beruházásokat leállította” - fogalmazott, majd közölte: „Budapest nem nyugodhat bele abba, hogy az állam rossz gazdája lett a HÉV-eknek. A leépülő szolgáltatás egyre több autót, egyre nagyobb dugót és környezetszennyezést hoz a városunkra.”

A rendkívül kedvezményes kamatozású hitelt 15 év alatt kell visszafizetniük.