turizmus;egyeztetés;SZÉP Kártya;Nagy Márton;Booking.com;

- Nagy Márton megkérte a Bookingot, hogy fogadja el a SZÉP kártyát

Valamint a jogszabályi előírások betartásának fontosságát és a fogyasztóvédelmi kötelezettségeket hangsúlyozta.

A jogszabályok betartására és a SZÉP kártya elfogadásának biztosítására kérte a Bookingot Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter ‒ derül ki a tárca közleményéből.

A tájékoztatás szerint Nagy Márton a hivatalában fogadta Katerina Shearer-t, a Booking.com Közép- és Kelet-Európai régió kormányzati kapcsolatokért felelős vezetőjét. Az egyeztetésen áttekintették a hazai szálláshelyfoglalás és turizmus aktuális helyzetét, megállapították, hogy a magyar turizmus teljesítménye rendületlenül erősödik, és leszögezték, hogy a turizmus dinamikus növekedésének fenntartása közös érdek. Egyetértettek abban is, hogy az online megoldásokat a turisták egyre inkább előnyben részesítik.

A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) a közleményében megjegyezte, a Booking.com az egyik legnagyobb online szállásközvetítő platform, amely hazánkban is meghatározó piaci szereplő, és bár az online szállásközvetítők transzparensebbé teszik a piacot, a közelmúltban számos probléma és problémás terület is felmerült a Booking működésével kapcsolatban. „A nehézségek közé tartozott többek között a korlátozottan elérhető, valójában nem megfelelő ügyfélszolgálat, a félrevezető marketingkampányok, illetve a szigorú lemondási feltételek és árgaranciák, melyek jelentős terhet rónak a szálláshely-szolgáltatókra. Emellett jelentős nehézséget jelentett a kifizetések elmaradása 2023 nyarán, amely a hazai szálláshelyek meghatározó részét érintette” ‒ hangsúlyozta a tárca.

Nagy Márton, mint turisztikáért és fogyasztóvédelemért is felelős miniszter ezért

kiemelten kérte a Booking.com képviselőit, hogy fokozottan ügyeljenek a fogyasztók, továbbá a partner szálláshelyek transzparens, teljes körű tájékoztatására, és maradéktalanul tartsák be a jogszabályi előírásokat, a fogyasztóvédelmi kötelezettségeiket.

Az a gyakorlat ugyanis, hogy a szállások késve jutnak a nekik járó pénzekhez, a kormány számára elfogadhatatlan ‒ áll a közleményben.

A tárcavezető mindemellett ismertette, hogy a SZÉP Kártya kiemelt szerepet játszik a magyar családok pénzügyi eszköztárában, támogatva gondtalan pihenésüket, miközben a hazai turizmus és vendéglátás növekedését is erősíti a fogyasztás bővülésén keresztül. A kormány célja, hogy a digitális SZÉP Kártya fejlesztésével tovább növelje annak népszerűségét a felhasználók és a feltöltő vállalkozások között egyaránt. Ennek érdekében az NGM egyeztetést kezdeményezett a Magyar Bankszövetséggel és a kártyát kibocsátó bankokkal a szükséges fejlesztések elindításáról. A nemzetgazdasági miniszter az egyeztetés keretében arra kérte a Booking.com képviselőit, hogy a SZÉP Kártyákat a cég is fogadja el a belföldi foglalások esetében.

A lengyel zloty és a cseh korona árfolyama is romlik, elképzelhető, hogy régiós hatás áll a háttérben.