A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium rendkívüli fogyasztóvédelmi ellenőrzést indít a legnagyobb ételfutároknál - közölte hétfőn a tárca.
Az utóbbi hetekben megnövekedett az ételfutárok tevékenységével kapcsolatos fogyasztóvédelmi hatósághoz érkező panaszok száma. A jelzett problémák valamennyi nagyobb ételkihordó céget érintik, többek között a Woltot, valamint a Foodorát. Több alkalommal is jelentős problémaként merült fel, hogy az ételek az ígért kiszállítási határidőhöz képest jelentős késéssel érkeznek meg, az árak feltüntetése nem egyértelmű vagy hibás, valamint a kiszállítás minősége is kifogásolható. A nemzetgazdasági miniszter a fogyasztók védelme érdekében rendkívüli vizsgálatot rendelt el ezen vállalkozásoknál, figyelembe véve a beérkezett panaszokat.
Négy területet vizsgálnak kiemelten:
a kiszállított ételek minőségének és állapotának megfelelősége (pl. kihűlt, kiborult, kifolyt, összerázódott, elázott);
a jelzett kiszállítási idő betartása (ha a rendelés jelentős késéssel érkezett meg);
az árakkal kapcsolatos problémák (pl. különböző jogcímeken történő többletdíjak felszámítása, így kiszállítási díj, szolgáltatási díj);
a fogyasztó kompenzációja (pl. fogyasztói sérelem esetén vállalnak-e kompenzációt, illetve azt ténylegesen biztosítják-e; visszakapja-e valójában a vételárat a fogyasztó végső esetben).
Az ellenőrzés nem csak ezekre, hanem a cégek honlapján és általános szerződési feltételeiben található tájékoztatási kötelezettségekre is kiterjed.
A Nemzetgazdasági Minisztérium és a szakmai irányítása alatt álló kormányhivatal a magyar családok védelme érdekében határozottan fellép, jogsértés esetén pedig megteszi a szükséges intézkedéseket azért, hogy a vásárlók teljeskörűen és hatékonyan élhessenek fogyasztói jogaikkal - zárul a közlemény.