Csaknem három héten át nem volt meleg víz a tatabányai kórház pszichiátriáján. Az ápolók teakészítéshez használatos, literes vízforralókban melegítettek vizet, ezt a betegek ágya mellé helyezett lavórba öntötték, hozzáadták a csapból folyó hideg vizet, s az így nyert langyossal törölték át a legszükségesebb testrészeket – tudta meg a Válasz Online.
A helyzet az ápoltakat és a kórházi dolgozókat egyaránt megviselte, az agresszívebb betegek pedig fenyegetőzni is kezdtek.
Idén januártól országosan az egyébként nem a belügy, hanem a Pénzügyminisztérium háttérintézményeként működő Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság (KEF) felel a belügyhöz tartozó egészségügy kórházainak műszaki üzemeltetéséért, karbantartásáért. A javítási munkákat viszont nem a KEF állománya végzi, hanem egy NER-közeli cég, a B+N Referencia Zrt, ahol a lap megkeresésére közölték: „A Komárom-Esztergom Vármegyei Szent Borbála Kórházból október 30-án érkezett bejelentés a műszaki üzemeltetésért felelős KEF-hez arról, hogy két épületében és a nővérszállón a melegvízellátás akadozik. A KEF a protokollnak megfelelően értesítette a B+N Referencia Zrt. munkatársait, akik kivizsgálták a problémát és gépészeti hibát állapítottak meg. A hiba elhárításához szükséges alkatrészek beszerzését és a munkálatokat megkezdték, november 8-ra a melegvíz-szolgáltatás helyreállt.”
A tatabányai kórház pedig azt írta: „A Komárom-Esztergom Vármegyei Szent Borbála Kórház a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatósággal kötött együttműködési megállapodásnak megfelelően haladéktalanul jelezte a problémát. A hiba bejelentését követően a KEF azonnal felkérte partnerét a javításra. A helyszíni hibafeltárás során megállapított műszaki rendellenesség elhárításához egy olyan alkatrész cseréjére volt szükség, amely a hazai alkatrész-szállítónál nem állt rendelkezésre. A hiba minél gyorsabb javítása érdekében egy helyettesítő alkatrész került beépítésre a múlt héten, ezt követően már valamennyi érintett betegellátó területen volt meleg víz.”
A Válasz Online kiemelte, az osztályon október 17-én már akadozott a melegvízellátás, október 19-én pedig már egyáltalán nem volt, ezért az október 30-án tett bejelentés a KEF felé finoman szólva sem számíthat „haladéktalannak”. Ezzel az ellentmondással kapcsolatban a kórház csak annyit közölt, „az Önnek küldött korábbi válaszunkban pontosan leírtuk, hogy mi történt.”
A lap megjegyezte, elképzelhető, hogy az osztályról először az ECOSTAT-rendszerbe adtak jelzést a hibáról, amikor azt október közepe környékén először érzékelték. Ez a kórház belső, műszaki hibákat, igényeket jelentő felülete, ami nem azonos a Bee Wise-rendszerrel, amelyen keresztül a KEF-nek lehet jelezni a gondokat. Ha pedig először tényleg az ECOSTAT-ban jelezte valaki a melegvízhiányt a kórházban, az sem feltétlenül hiba vagy felelőtlenség. Gyakori ugyanis, hogy a nemrég még a kórház alkalmazásában álló műszaki csapat egy része nem változott, csak most már éppen a B+N alkalmazottaiként dolgoznak ugyanazok.