Hóesésre és jegesedésre hivatkozva nem indította el a Wizz Air szerda este kilenckor Brüsszelből Budapestre tartó járatát. A repülőgép utasai lassan már 18 órája várnak a belga főváros repülőterén, a társaság pedig nem gondoskodik róluk – tudta meg a Népszava. Lapunk információi szerint még arról sem tájékoztatták az utasokat, hogy véglegesen törülték-e járatot, vagy csak elhalasztották a tegnapi gép indulását.
Az utasok feszültek, helyzetük továbbra is bizonytalan. Információink szerint a Wizz Air egyébként nem indíthatna gépet a brüsszeli reptérről, csak a magyar EU-elnökség tette ezt átmenetileg lehetővé, tehát az utasok között lehetnek diplomaták is. Az ügyben kérdéseket küldtünk a légitársaságnak, amint válaszolnak, beszámolunk róla.
Lattmann Tamás is szerda este jött volna haza a repülőgéppel Budapestre. A nemzetközi jogász közösségi oldalán fakadt ki hajnali 3 óra körül, indulatos bejegyzésében azt írta: a járatot a tervezett indulás után órákkal azért törölték, mert állítólag nincs a repülőtéren elég eszköz a repülőgép jégtelenítéséhez. A késésről nemrég Gyurcsány Ferenc is posztolt a Facebook-oldalán.
UPDATE
Caütörtök késődélután a Wizz Air arról tájékoztatta lapunkat, a Brüsszelből Budapestre november 20-ára tervezett 2284-es járat ma délután 13 óra 49 perckor felszállt a zaventemi légikikötőből. „A fennakadás oka a Wizz Air hatáskörén kívül esett: a járat először a havazás miatt nem tudott időben elindulni. A körülmények javulásával a repülőgép elindult a termináltól, de a gurulás közben bizonyos szenzorok a rájuk fröccsenő latyak miatt hibajelzést küldtek, ezért a szakembereknek meg kellett ezeket vizsgálnia” – írták.
Az időjárási körülmények miatt a repülőgépet az ismételt elindulás előtt jégteleníteni kellett volna, de a repülőtér földi kiszolgálója jelezte, hogy rövidzárlat miatt nem tud jégtelenítő folyadékot biztosítani, és így a gépet jégteleníteni.
A havazás és fagypont alatti hőmérséklet miatt e nélkül viszont nem lehetett a repülőgépeket üzemeltetni. A probléma a repülőtér teljes forgalmára, nem csak a Wizz Air említett járatára volt hatással. Azt is írták: „A Wizz Air az utasait tájékoztatta a kibontakozó helyzetről, emelt értékű étkezési utalványokat osztott ki, illetve új személyzetet is küldött a lehető legkorábbi mai Budapest-Brüsszel járattal, hogy készen álljanak az átütemezett járat minél előbbi indulására.”