KIÁLLÍTÁS Vajon hogyan hat a virtualitás az identitásra, és miként alakítja a közösségi média a testképet? Többek közt ezeket a kérdéseket járja körbe az újvidéki SKCNS Fabrika nevű helyszínen rendezett kiállítás, melyen lapunk egyik képszerkesztője, Gálos László, illetve két szerb alkotó, Tijana Jevrić multimédia- és Miloš Fath audiovizuális művészek állítanak ki.
A tárlat multimediális, mivel az analóg fényképezést, a performanszot, a mesterséges intelligenciát, a videovetítést és a hologramot ötvözve indít diskurzust az identitás helyzetéről a kortárs valóságban. A kiállítást Újvidék (Novi Sad) nyílt pályázaton választotta ki, hogy képviselje a várost az UNESCO Kreatív Városok hálózatában, hozzájárulva ezzel a kultúra fejlődését előmozdító projektek társfinanszírozásához.
– Mára elérkeztünk oda, hogy hatalmas képdömpinggel találkozunk nap mint nap a közösségi médiában, a fotók tömkelege pedig túlerotizált, mellyel a képek elvesztik az intimitásukat. Ezzel kapcsolatban érdekelni kezdett, hogy ebben az ingergazdag világban hogyan tudjuk értelmezni az aktfotókat – mondta Gálos László. A fotóművész ezért meztelen fotókat kért olyan nőktől, akiknek a szakmájában a meztelenség elvárás, például táncostól és aktmodelltől is. A több ezer beérkező digitális képből Gálos montázsokat kreált, amelyeket egy ma már archaikusnak ható technikával, a nedves kollódiumos eljárással fotóműtárgyakká alakított, a folyamat során üveglapra vitt fel kollódiumot, majd azon exponálta a képet. – A széria kapcsán érdekelt, ki hogyan áll a saját meztelenségéhez, másrészt hogy a befogadó miként viszonyul a szürreális montázsokhoz, melyek számos képből állnak össze, így szimbolizálva azt, ahogy a közösségi médiából ránk áradó képáradat hat a tudatunkra.
Gálos László egy női testtel előadott megnyitó performanszát Huszár Dávid fotózta végig. Az ebből készült képgaléria itt tekinthető meg:
Virtual – Corpus FloodingInfó
Az identitás helyzete a kortárs valóságban
Kurátor: Ksenija Marinković
SKCNS Fabrika
Bulevar despota Stefana 5, Újvidék (Novi Sad), Szerbia
Megtekinthető november 30-án és december 1-én