Nagyon úgy néz ki, hogy idén bejgli helyett a dubaji csoki lett az év karácsonyi slágerédessége. A népszerű édesség iránt akkora a kereslet, hogy a Lidl kedden kénytelen volt vásárlási korlátozást bevezetni – egy vevő legfeljebb kettő darabot vehet belőle egyszerre.
A Telex cikke szerint szerdán egy másik áruházlánc is beszállt a nagy csokoládéháborúba: az Auchan ráígért a Lidl-re, náluk akár három tábla is vásárolható vevőnként.
De mi is az a dubaji csoki? – kérdezhetnénk. A közel-keleti ihletésű édesség ropogós kadayif tésztából, pisztáciakrémből és tahiniből áll, és tejcsokoládéba van burkolva. A desszert gyorsan népszerű lett, főként a TikTokon terjedő trendek hatására. Az influenszerek körében gyorsan keresetté vált, és már hazai cukrászdák is készítik.
Noha hatalmas érdeklődés iránta, az édesség egyébként nem olcsó: egy kilogramm közel 25 ezer forintba kerül a Lidlben, míg a 100 grammos kiszerelésért 2499 forint kell fizetni. A rivális Aldiban kilója több mint 16 ezer forint, egy 90 grammos szelet pedig 1499 forintba kerül. Az Auchanban pedig a közleményük szerint csütörtöktől szintén 2499 forintos áron lehet majd hozzájutni a 100 grammos kiszereléshez.