pályázat;MÁV;Szeged;felújítás;vasútállomás;magánbefektetők;

- Teljesen jó állapotban van a szegedi vasútállomás, mégis magánbefektetőnek adnák át 99 évre

Az eredeti terv szerint a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Múzeum felújítandó vasútállomásokat fejlesztett volna ilyen formában. Konkrétan a MÁV sem tudja mit kellene felújítani, de a pályázatot már kiírták. 

Nehezen érthető, hogy mit akar felújítani vagy fejleszteni a MÁV Zrt. a szegedi vasútállomáson, mivel azt 2006-ban 1,3 milliárd forintból kívül-belül teljes körűen felújították, kívül-belül jó állapotban van, akadálymentesített, mégis az Építési és Közlekedési Minisztérium azok közé az állomások közé sorolta a pályaudvart, amelyeket magánbefektetők pénzéből akarnak felújítani, illetve fejleszteni – írja a Telex. A pályázatok már megjelentek, január végéig lehet jelentkezni, majd egy hónapon belül el is bírálják a jelentkezéseket.

A portál emlékeztetett, hogy Lázár János tárcavezető eddig főként a rossz állapotú vasútállomásokról beszélt. – „A Fejlesztési Terület állami tulajdonban lévő ingatlanai állami tulajdonban maradnak, azokat az MNV Zrt. a Projektcég vagyonkezelésébe adja tervezetten 99 évre” – olvasható az állomásmegújítási program pályázati kiírásában. A MÁV Zrt. által Szeged Vasútállomás és környéke fejlesztésére kiírt pályázat nem tartalmaz konkrétumokat. „A MÁV Zrt. célja a Fejlesztési Területen olyan, a XXI. század elvárásainak megfelelő színvonalú ingatlanfejlesztések megvalósítása, amelyek érdemben növelik a vasúti közlekedést igénybe vevő utasok elégedettségét, ösztönzik az utazóközönséget a kötöttpályás közlekedés előnyben részesítésére, hozzájárulnak a kiemelt pályaudvarok, vasútállomások és környezetük infrastrukturális fejlődéséhez, növelik az állomások környezetében elérhető szolgáltatások számát és minőségét, külső partnerek (befektetők és fejlesztők) hatékony részvételével közép-, illetve hosszútávon piaci alapon megtérülnek” – hangzik a pályázati kiírás.

A Telex hiába kérdezte meg a MÁV-ot is a 2005-ben műemlékké nyilvánított szegedi pályaudvarról. Konkrétumokat ők sem írtak. Egyik mondatuk, amely szerint „a koncepciók véglegesítésére és az érintettekkel történő további érdemi egyeztetésekre az így kialakuló keretrendszerben, a projektcégekkel folytatott párbeszéd során kerül majd sor”, jelzi, itt legnkább ingatlanbizniszről lehet szó.

Ukrajna és a közel-keleti helyzet megvitatása szerepel a megbeszélés középpontjában.