Kedd délután leállt az Országos Mentőszolgálat szerverével a kapcsolat, ami miatt hosszú ideig megszűnt a biztonságos mentésirányítás – adja hírül a Kontroll. A portál információi szerint sok esetben nem tudták fogadni a segélyhívásokat, és nem tudták elérni a hivatalos rendszeren keresztül a központból a mentőautókat sem.
A lap úgy értesült, hogy délután 14 órakor már elkezdett lassulni a mentésirányítás informatikai rendszere, és a 112-es központi számra érkező segélyhívásokat nem tudták átkapcsolni a mentőszolgálat diszpécsereihez. Ezek után körülbelül félórával gyakorlatilag teljesen megszűnt a hívásfogadás a mentőknél és lefagyott az összes számítógép, valamint a belső telefonvonalak sem működtek. Még a chipkártyás ajtónyitó-rendszer sem működött, mert az is ugyanarra az informatikai hálózatra támaszkodik, mint a mentésirányítás.
A kaotikus helyzetben a mentőszolgálat ügyeletesei közül többen is a saját mobiltelefonjaikat kezdték el használni, valamint a műholdas tetra-telefonokon próbáltak kommunikálni a vidéki irányítócsoportokkal és mentőegységekkel, annak érdekében, hogy felmérjék a bevethető egységeik helyzetét. Emiatt át kellett állni rádiós kapcsolattartásra és a papíralapú dokumentációra. A legsürgősebb eseteket prioritásként kezelték, de például a kórházak közötti betegszállítások lassultak.
A portál beszámolója szerint az Országos Mentőszolgálat 18 óra 29 perckor megjelent Facebook-bejegyzése szerint pusztán fennakadás történt a rendszerben egy hálózati elem hibája miatt, amit részlegesen elhárították, a teljes helyreállítás pedig folyamatban volt. A műszaki hibát – derült ki az OMSZ ügyben kiadott közleményéből – az esti órákra elhárították, a normális működés az ország valamennyi mentésirányító központjában helyreállt. A meghibásodás okainak elemzése megkezdődött annak érdekében, hogy a jövőben hasonló eset ne forduljon elő.
Nagy volt az ünnepi forgalom az ügyeleteken, több ügyelő orvos is jelezte, hogy nem tudja felvenni a munkát, mert beteg