KSH;ipari termelés;járműipar;akkumulátor;akkumulátorgyár;

Akkumulátorgyárak építése elleni tüntetés Debrecenben 2025. feburár 1-jén

- Mélyrepülésben az akkugyártás, 51 százalékkal zuhant a termelés

A KSH adatai szerint a járműiparban 21 százalékos volt a visszaesés. A magyar ipar teljesítménye immár második egymást követő évben zsugorodik. 

Az ipari termelés volumene 2024 decemberében 5,3, munkanaphatástól megtisztítva 6,4 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól – erősítette meg a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) a múlt héten kiadott első becslését.

E szerint a tavalyi évben az ipari termelés volumene 4,0 százalékkal kevesebb volt, mint 2023-ban. Ez azt jelenti, hogy immár második egymást követő évben zsugorodik a szektor, amire a rendszerváltás óta nem volt példa. A csütörtökön megjelent részletes adatokat vizsgálva látható, hogy két, az Orbán-kormány számára fontos ágazatban is lesújtó számokat hozott a tavalyi év a magyar gazdaságnak. 

A legnagyobb súlyú, a feldolgozóipari termelés 22 százalékát adó járműgyártás volumene 21 százalékkal visszaesett az előző év azonos hónapjához viszonyítva. A közúti gépjármű gyártása 30, a közúti jármű alkatrészeinek gyártása pedig 17,5 százalékkal csökkent.

Az akkumulátorok gyártásánál még ennél is rosszabb a helyzet: itt az egy évvel korábbihoz képest 51 százalékkal zuhant a termelés. Ha pedig az egész évet nézzük, akkor látható, hogy 2024-ben járműipar 9, a villamos berendezések ipara – benne az akkugyártással – pedig 13,6 százalékkal esett vissza 2023-hoz képest.

A filléres kínai piactéren több mint kilencmillió megrendelést adtak le a magyarok 2024-ben.