Megtévesztő volt a Lidl Magyarország kommunikációja több „teljes kiőrlésűként” hirdetett terméke esetében, ezért a hatóság 186 millió forint bírságot szabott ki az országszerte mintegy 200 áruházat működtető kiskereskedelmi vállalkozásra – közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) csütörtökön.
A GVH 2024 januárjában indított versenyfelügyeleti eljárást a Lidl Magyarországgal szemben, mert azt gyanította, hogy a cég négy, „teljes kiőrlésű” jelzővel forgalmazott termékével – teljes kiőrlésű nosztalgia kifli, PurPur teljes kiőrlésű stangli, teljes kiőrlésű pogácsa magvakkal és teljes kiőrlésű búzaliszt felhasználásával készült kakaós csiga édesítőszerekkel – megtéveszti a fogyasztókat, mivel azok a finomlisztnél kisebb arányban tartalmaznak teljes kiőrlésű lisztet.
A versenyhatóság gyanúja a közleményük szerint beigazolódott: a Lidl megtévesztette a fogyasztókat, a termékek elnevezésével jogsértő kereskedelmi gyakorlatot folytatott azok összetételével kapcsolatban. Valójában az érintett termékekben a lisztnek csak mintegy 30-33 százaléka volt teljes kiőrlésű, a többi az elnevezéssel ellentétben olcsóbb és egészségügyi szempontból kevésbé előnyös finomlisztből készült.
Felhívták a figyelmet: hogyha egy vállalkozás „teljes kiőrlésű” jelzővel illet egy pékárut, akkor a termék alapanyagának legalább 50 százalékban ilyen lisztnek kell lennie. A GVH súlyosbító körülményként értékelte, hogy a gyakorlat huzamosabb ideig, évekig tartott és tart jelenleg is, így széles, és részben sérülékeny fogyasztói kört ért el, köztük cukorbetegeket is.