A Podmaniczky Mozgalom arra tett javaslatot, hogy a Budapesti Közművek dolgozzon ki egy programot, amely segíti az önkéntes szemétszedőket. A Főkert közölte, hogy tavaly 36 ilyen akciójuk volt és több száz ezer köbméter szemetet szedtek össze. Így a javaslat úgy módosult, hogy ezt bővítsék ki. Felvetették, hogy a kukásautók GPS adatait kérték korábban, de még nem kapták meg.
Bovier György Euro-key rendszer bevezetését javasolta. Mint mondta: a mozgássérült emberek számára ma sokszor még egy akadálymentes mosdó elérése is egy külön akadály. Ezért kezdeményezi a Tisza az Euro-key rendszer budapesti bevezetését, amely egyetlen egységkulccsal nyithatóvá tenné az akadálymentes fővárosi illemhelyeket. Ráadásul ezzel 12 ezernél is több akadálymentes köztéri mosdót többek között Szlovákiában, Ausztriában, Németországban, Hollandiában, Svájcban és Spanyolországban, Olaszországban, illetve akár lifteket, emelőket is működtethet.
A Fidesz révén ismét előkerült a HÉV-vonalak felújításának ügye, amelyhez Vitézy Dávid annyit tett hozzá, hogy az akadálymentesítés elmaradása lehetetlenné teszi uniós források felhasználását.
Lázár János bejelentette, hogy Magyarország az újak mellett 80 milliárd forintért használt svájci vonatokat is vesz, a HÉV-et teljesen felújítjákBudapestnek ma nincs se forrása, se stratégiája, se menedzserszervezete a fővárosi turisztika irányításához. Az első lépés ehhez a turisztikai adatok hozzáférésének biztosítása lenne, holott más települések, sőt a kerületek számára is elérhetőek ezek. A Podmaniczky Mozgalom ezeknek az adatoknak a begyűjtésére tett javaslatot.
Orbán Árpád (Tisza) a nyugdíjasházak felújítására tett javaslatot, mivel jelenleg több mint 70 nyugdíjasházi lakás áll üresen Budapesten és nem azért, mert nincs rá igény, lévén sok éves a várakozási idő egy-egy helyre. A költsége 200–300 millió forint lehet. Orbán Árpád Szabó Zsófi napszemüvegének, Várkonyi Andrea nadrágjának árával hasonlította ezt össze. Úgy vélte, ezzel Budapest méltó példát mutatna azzal, hogy 2026-tól önálló programként jelenjenek meg a fővárosi költségvetésben és a BFVK üzleti tervében.

Jöttek a karácsonyi ajándékozásos előterjesztések.
A Kutyapárt a képviselők tavalyihoz hasonló egymás közti ajándékozását javasolta. A Fidesz a nyugdíjasoknak adott volna ajándékcsomagot több kedvezmény bevetésével, a gond csak az, hogy ezt meg kellene szervezni és a bevételek további csökkenését vonná maga után. Döme Zsuzsanna (MKKP) megjegyezte, hogy hozzá nem mennek tömegével a karácsonyi filmnézést hiányolva. Szerinte sok kedvezményt adnak a kerületek, inkább ezeket kellene ismertebbé tenni egy közös felületen. Kiss Ambrus főigazgató felhívta a figyelmet,
hogy a fővárosi idősügyi stratégia már tartalmaz számos kedvezményt, másrészt a rászorultságot valami módon ellenőrizni kell. A 65 év felettiek ingyenes bérletéről törvény rendelkezik, ennek fejében a szociálpolitikai támogatást kapnak a közlekedési cégek.
Döme Zsuzsanna a képviselői ajándékozással kapcsolatban elmesélte tavalyi csalódottságát, amikor mindössze egy karácsonyi képeslapot kapott, míg mások birodalmi lépegetőnek örülhettek. Keszthelyi Dorottya (DK) megjegyezte, hogy jó lenne, ha nem ajándékokat, meg ingyen fürdőjegyeket osztogathatnának, hanem az idősek egy ledolgozott élet után elfogadható összegű nyugdíjból gazdálkodva maguk dönthetnék el, hogy milyen szolgáltatásokat szeretnének igénybe venni.
Akiknek luxus a párizsi – Idén egymillió forintot vett el az Orbán-kormány egy magyar átlagnyugdíjastól, a 14. havi nyugdíj tűzoltásnak is kevésA cégek átvilágítására létrejött bizottság arra tett javaslatot, hogy vonják el az erre vonatkozó közbeszerzési pályázat kiírásának jogát a cégektől és adják a bizottság jogkörébe.
Ezt Barna Judit (Tisza) előterjesztése követte, aki egy gyerek- és nőbarát közlekedési stratégia megalkotását kezdeményezte. A vitában egy tanulmányt idézett, amellyel azt illusztrálta, hogy mennyire eltérő a nemek közlekedési eszközhasználata. Úgy véli, hogy érdemes lenne megvizsgálni, hogy Budapesten hogyan közlekednek a gyerekek, a nők, valamint különféle nehézségekkel élő társadalmi csoportok a városban, és megtudni, hogy hol érzik magukat bizonytalannak. Ezekre az adatokra építve dolgoznának ki egy új, fővárosi, gyerek- és nőbarát közlekedési stratégiát. Szentkirályi Alexandra innen hirtelen átugrott egy római lány megerőszakolására, amit három Marokkóból származó migráns követett el. Szilágyi Anna (Podmaniczky Mozgalom) visszaterelte a beszélgetést, felhívva a figyelmet, hogy nem ugyanaz a biztonsági igénye egy ötéves gyereknek, mint egy nőnek, ahogy egy 18 éves lányban félelmet kelthet az, ami egy 50 éves férfinek legfeljebb zavaró.
Keszthelyi Dorottya (DK) az alkoholos italokat népszerűsítő reklámok visszaszorítását célzó javaslatával folytatódott a vita. Azt kéri, hogy vizsgálják meg a teljes tiltást vagy valamivel engedékenyebbek legyenek a költségvonzatokat is figyelembe véve.

Vitézy Dávid kezdeményezte az Üllői út forgalmi rendjének felülvizsgálatát a Kálvin tér és Ecseri út közötti szakaszon, hogy biztosíthatóvá váljon a rendszeresen torlódó szakaszokon legalább egy irányban a közösségi közlekedés előnyben részesítése. A buszsávok átadása a kerékpárosoknak szerinte nem volt szerencsés. A körúton kívüli szakaszon fél-fél sávra szűkítsék a biciklisávot, és a fennmaradó helyen buszsávot alakítsanak ki. Baranyi Krisztina szerint a körúton kívüli részen a biciklisávból elvett rész nem lesz elég a buszoknak, belül viszont helyenként a járdán fut a kerékpárút. Ott a parkolósávok felülvizsgálata lenne fontos. A vita során felmerült a 100E reptéri busz, amelyre egyébként egy év alatt csaknem 200 ezer jegyet adtak el.
Döntött a Fővárosi Közgyűlés, az Orbán-kormány hatmilliárd forintjából újítanák fel a Petőfi hidat és az Árpád hidat, BKK-ra kiszabott bírságot behajtják a cégvezetőkönÍgy jutottak el a Petőfi híd felújításához. Az átkelőt utoljára 1979–80-ban újították fel teljes körűen, azóta csak kisebb javítások történtek, ám ezek csak a híd állapotromlásának lassítására voltak elegendőek. A korrózióvédelmi bevonat már 45 éves, ami a bevonat várható élettartamának közel a kétszerese, így már a tartószerkezeten is jelentős mértékűek a korróziós károk. A Klímavédelmi, Közlekedési és Városfejlesztési Bizottság többször is tárgyalta a híd felújítását, legutóbb hétfőn. Akkor hangzott el az is, hogy a híd felújítása – hídfők nélkül – 40–45 milliárd forint lenne. A BKK tartott is előzetes konzultációt, de forrás híján a tervezésre se tudtak eddig tendert kiírni. Kényszerűségből felmerült, hogy valamiféle köztes megoldást keressenek, olyan részleges javítást, ami lélegzetvételnyi időre – ez a híd esetében 10 év – haladékot jelenthet. Vitézy azt javasolta, hogy jövőre írják ki a tervezési tendert és készítsenek ütemtervet a felújításra. Legkorábban 2028–29-ben indulhat el.
Gulyás Gergely (Fidesz) a közgyűlési vitában felemlegette a kormány által a Lánchíd felújítására ígért 6 milliárdot, amelyet azóta sem kapott meg a főváros. A kormánypárti képviselő szerint a kifizetés egyértelmű feltétele volt a gépjárműforgalom korlátozásának teljes megszüntetése, ami azonban azóta is fennáll. Vitézy pontosított: a 18 hónapos szabály arra vonatkozott, hogy a felújítás miatti forgalomkorlátozás nem tarthat tovább. Ez így is volt. A forgalmi rend megválasztása a közútkezelő jogköre, ez pedig a főváros. Azt is megjegyezte, hogy a kormány végül nem írta alá az erre vonatkozó támogatási szerződést. Baranyi Krisztina felvetette, hogy a kormány talán éppen erre akar támogatást adni a holnapi kormányülésen. Karácsony Gergely felvetette,
hogy a Mohácsi híd autóforgalmát, napi 600 autót ráengednek a Lánchídra, ha cserébe megkapják a hídépítési költségét: 300 milliárd forintot.
Ezt követően zárt ülésen tárgyalták a Gerendai Károly cége által átvett Sziget Fesztivál új 10 évre szóló közterület-használati szerződését. Az alku szerint az első három évben jelentős kedvezményt kapnának a szervezők, amit azután három részre bontva vissza kellene fizetniük. A kedvezményes bérletvásárlást kiterjesztenék a vidéki diákokra is.
A zárt ülés előtt szavaztak a nyílt ülés előterjesztéseiről. A lakásrezsi támogatásról szóló rendelet módosításától eltekintve gyakorlatilag mindenre rábólintottak a képviselők.
A lakásrezsi ügyében a Fidesz javaslatát elfogadva kivették a panelprogramban résztvevők támogatását, bekerült viszont egy új, fűtési idényben igénybe vehető támogatási rendszer kidolgozása.
A nyílt ülés végén minden képviselő húzott egy nevet a Karácsony Gergely által körbehordozott mikulássapkából, akit a karácsony előtti közgyűlésen majd megajándékoz.
Döntött a Fővárosi Közgyűlés a Sziget Fesztivál tíz évre szóló közterület-használati szerződésérőlSzemélyeskedésig fajult a vita a Fővárosi Közgyűlésben, Karácsony Gergely már attól félt, hogy repülni fog a gázóraKarácsony Gergely: Erkölcsi győztes van, főpolgármester-helyettes továbbra sincs, a következő kísérletet a választás után teszemLeszavazták Tüttő Kata jelölését, továbbra sincs főpolgármester-helyettese Budapestnek
