Nem igaz, hogy megállapodtak Lázár Jánossal, tüntetnek a fuvarozók hétfőn délben - derül ki a fuvarozók érdekvédője, Orosz Tibor Facebookon közzétett videóbejegyzéséből, amelyben egyebek közt sérelmezi, hogy a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) és az eredetileg őket képviselő Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) azt állította, hogy megállapodtak.
Orosz Tibor ezért a Telex szemléje szerint közölte, hogy ettől az állítástól elhatárolódnak, a szervezetnek épp az ellenkezőjére adtak felhatalmazást. Kijelentette azt is, hogy az MKFE „szart sem ér”, nem képes az érdekeiket képviselni, ezért kihátrálnak mögüle. Mindeközben a magyar társadalmat a fuvarozók ellen próbálják fordítani, annak ellenére, hogy ha őket ütik, akkor minden drágább lesz, és mindenkinek többet kell fizetnie.
Az érdekvédő emlékeztetett, hogy az MKFE elnöke az a Barna Zsolt, aki a Tiborcz István érdekeltségébe tartozó Waberer’s vezérigazgatója,
ebből pedig mindenki rakja össze, hogy ki kinek az érdekeit képviseli. „Nem a miénket, nem a magyar fuvarozóékat, nem a magyar embereket” - jelezte.
A kialakult helyzet alapproblémája az, hogy a gyorsforgalmi utakon 4,3 százalékkal, az infláció mértékével nőnek a díjak, a főutakon közlekedő teherautók esetében viszont több mint 50 százalékos emelés jön.
Orosz Tibor példákkal is szemléltette, hogy a döntések miképp fognak hosszabb menetidőt és így drágább fuvarokat eredményezni, s értetlenségét fejezte ki amiatt, hogy a környezetvédők nem tiltakoznak a szabályozás ellen. A büntetési tételeket is újra kellene gondolni, nincs rendben, hogy egy háromperces időtúllépés miatt például 400 ezres bírságot kapjanak az ágazatban érdekeltek - jelezte az érdekvédő.
Orosz Tibor szerint Európa legmagasabb útdíját kellene fizetni, ennél magasabb csak Svájcban van, így nincs hová hátrálni,
az M3-as bevezető szakaszára hívta a kollégáit és mindenki mást egy hétfő déli békés tüntetésre.
Megállapodott az érdekképviseletekkel Lázár János tárcája, két részletben emelkednek a fuvardíjakÖt hónap után meggondolta magát az Orbán-kormány, mégsem szűnik meg teljesen a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató
