Kelet-Európa;Tesco;kivonulás;brit szupermarket;

2014-10-24 17:52:00

A Tesco kivonulhat a magyar piacról

Annyira rosszul megy a brit szupermarketnek, hogy egyes elemzések szerint ki kellene vonulnia Kelet-Európából is, ha nem akarja elveszteni a piaci versenyt otthon, Angliában - írja a hir24.

Annyira rosszul teljesít a Tesco a hazai piacán, Angliában, hogy az volna a legjobb döntés, ha egyszerűen megválnának néhány külföldi érdekeltségtől, és az erőiket inkább a brit piaci pozíciói megtartására fordítanák. Legalábbis ezt javasolta a Morgan Stanley legutóbbi jelentésében, sőt a gazdasági szakember 40 százaléknyi esélyt adott annak, hogy a hipermarket-lánc ezt végül kénytelen lesz meglépni. Ha 2015-ben az eladás mellett döntenek, akkor a tanácsadócég szerint a legvalószínűbb, hogy Thaiföld és Dél-Korea mellett Kelet-Európából vonulnak majd ki, így Magyarországról is.

Az eladás akkor jöhet szóba, ha a Tesco tőzsdei árfolyama 245 fontig emelkedik, mert akkor jó áron tudnák továbbadni a külföldi hálózatokat, Hevesi Nóra, a Tesco magyarországi szóvivője szerint azonban ez csak feltételezés.

A céget nem csak az egyre ádázabb piaci háború szorongatja, sok jel mutat arra is, hogy nem jól tervezték meg a terjeszkedésüket a világ több pontján, és az sem tett jót nekik, hogy egy könyvelési hiba miatt az előző félévben mintegy százmilliárd forinttal rosszabb eredményt értek el globálisan, mint ahogy arra számítottak. A tévedés miatt fejek hullottak a brit vezetésben, bár az új, júliusban kinevezett vezérigazgató rendteremtést és további erőteljes terjeszkedést ígért.

A Tesco Magyarországon jobban teljesít, mint Nagy-Britanniában. Pusztán ennek alapján nem lenne okuk a kivonulásra, de ezt úgyis a Tesco londoni központjában fogják eldönteni. Ha a kivonulás mellett döntenek, onnantól legalább egy félév a magyarországi üzleteik eladása.

A Tesco közleménye szerint az elmúlt fél évben Magyarországon tovább nőtt az online rendelések száma. A Tesco Online Bevásárlás Szolgáltatás tovább fejlődött Budapesten és vonzáskörzetében, valamint Szegeden és környékén, ami újabb munkahelyek teremtésére adott lehetőséget. A helyi beszállítóktól származó termékek aránya tovább bővült, országos elérhetőséget biztosítva ezzel kisebb magyar vállalkozásoknak is.

A teljes cikket itt olvashatja.