A trolit még a nyilvános bemutató előtt nézte meg a BKV felső vezetése, később Tarlós István főpolgármester sajtótájékoztatót is tartott volna, ha nincs a baleset.A troliüzemág egyik vezetőjének kollégájára bízták a feladatot, hogy menjen egy kört a járművel. Ő korábban hivatásos trolivezető volt, de vagy tíz éve nem ült volán mögött, és a baleset idején érvényes engedélye sem volt. Az ünneplő igazgatóság előtt sikeresen beletolatott egy oszlopba – írja a lap.
A BKV a lapnak megerősítette, hogy az eset megtörtént, a következőképpen: "2015. 07. 01-jén a jármű forgalomba helyezéséhez szükséges vizsgálatok elvégzéséhez a Solaris T18 típusú csuklós jármű mozgatása vált szükségessé. Mozgatás során a járművel kis sebességgel tolattak, mely művelet alkalmával a kocsiszekrény hátulja idegen tárgynak ütközött. A járművet a BKV Zrt. típusengedéllyel rendelkező kollégája vezette a trolibusz szállítójának megbízásából. Az eladó, a tulajdonos és az üzemeltető közötti megállapodás értelmében a járművek tesztelése, ellenőrzése, valamint vizsgálata során bekövetkező eseményekért és károkért az eladó köteles helytállni."
A BKK későbbi közleményében tudatta: a terveik szerint a típust Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes és Dabóczi Kálmán vezérigazgató fogják átadni a budapestieknek, augusztus végén. Eddig erre azért nem került sor, mert a jármű addig nem kerülhet forgalomba, amíg a típusengedélyt meg nem szerzi. Ez szintén a Solaris-Skoda feladata, jelenleg tartanak a szükséges tesztelések.