pálinka;Tesco;Panyola;

2016-11-03 21:02:00

Nem "lejáratásból" tüntette el a magyar pálinkát a Tesco

18 képzett érzékszervi bíráló egyöntetű szakmai döntése volt, hogy a Panyolai Szilvórium Zrt. terméke érzékszervileg hibás, élvezhetetlen - írja a Nébih honlapján, hozzátéve: a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal visszautasítja az érintett cég közleményében foglaltakat, amely megkérdőjelezi a hatósági érzékszervi vizsgálat hitelességét. A NÉBIH akkreditált laboratóriumában, mint minden esetben, így a cég 0,5 literes kiszerelésű Szatmári ágyas szilvapálinka tételénél is az érzékszervi vizsgálatokra vonatkozó szabvány szerint jártak el a szakemberek- szögezik le. 

Szerdán írta meg a hvg.hu. hogy a Tesco kivonta a forgalomból a Panyolai Szilvórium szatmári ágyas szilvapálinkáját. A cég a honlapján arra kérte a vásárlókat, hogy ha a 05/08/2016 tételazonosítójú pálinkából vásároltak, vigyék vissza valamelyik Tesco áruházba. A terméket a vásárlást igazoló blokk nélkül is visszaveszik. A tájékoztatásból akkor nem derül ki, mi a gond a pálinkával. A cég szerint azonban ezzel csak a társaságot akarták lejáratni, annak ellenére, hogy a Tesco utólag elmondta, a visszahívást a Vas megyei kormányhivatal kezdeményezte.

Az érzékszervi vizsgálat eredménye önmagában is elegendő ahhoz, hogy a hatóság elrendelje egy nem megfelelő minőségű termék forgalomból történő visszahívását - írja a közleményben a Nébih.